קנדה: "המדינה האסלאמית" - אאוט, "דאעש" - אין

ממשלת קנדה הודיעה כי לא תתייחס יותר לשם "המדינה האסלאמית" ותכנה את ארגון הטרור הרצחני והקיצוני "דאעש" בלבד. הנימוק הרשמי: "הם לא מדינה ולא אסלאם" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(ISLAMIC SOCIAL MEDIA)

אמנם מדובר בשינוי סמנטי ולא כזה שיפיל את דאעש אך מדובר בצעד תודעתי חשוב שמשפיע על המלחמה בטרור. ממשלת קנדה הודיעה כי לא תקרא יותר לארגון הטרור דאעש בשם אותו הוא מכנה את עצמו - "המדינה האסלמית".

קנדה הודיעה כי תעדיף להשתמש בראשי התיבות בערבית דאע"ש, הנחשב גם לכינוי גנאי. יצוין, כי השם דאע"ש הוא ראשי תיבות בערבית של "המדינה האסלאמית בעיראק ובלבנט".

השינוי השמי נכנס לתוקפו כבר בדו"ח הטרור שפורסם בחודש שעבר על ידי השר לביטחון הציבור, ראלף גודייל, שאמר כי ארגון המדינה האסלאמית הוא לא אסלמי ולא מדינה, ועל כן יעשה שימוש בשם דאע"ש.

קנדה נחשבת למדינה ידידותית מאד עבור ישראל. ראש הממשלה הקודם שלה סטיבן הארפר נחשב לידידה הטוב של ישראל בעולם. ראש הממשלה החדש והצעיר במיוחד של קנדה (44), ג'סטין טרודו, אמנם תומך בישראל ובנובמבר 2013 נאם בבית הכנסת "בית תקווה" שבטורונטו, ואמר כי קנדה תמיד תהיה ידידה נאמנה של ישראל, בין השאר משום שהיא הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון, וכי יש לשתי המדינות ערכים משותפים רבים. הוא גם מתנגד לתנועת BDS, הקוראת לחרם על ישראל, והגן על זכותה של ישראל להגן על עצמה במבצע צוק איתן. עם זאת, טרודו לא נחשב כתומך ישראל ללא תנאי כפי שהיה קודמו בתפקיד. הוא סבור שעל קנדה למלא תפקיד מגשר ומאזן בין שני הצדדים בסכסוך.

כמו כן, ממשלתו תומכת בחידוש היחסים עם ממשלת איראן לאחר שהושג ההסכם בין איראן למעצמות בנוגע להגבלות ארוכות טווח של תוכנית הגרעין שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר