מכה ל'ישראל חופשית'

קמפיין ההסתה סוכל: "יפגע ברגשות החרדים"

"לא סוגרים שבת! דורשים תחבורה ציבורית 24/7!", היה אמור הקמפיין לזעוק מעל גבי האוטובוסים, אך החברה האחראית לכך חוששת שחרדים יפגעו ויזיקו לאוטובוסים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה בעד חילולי השבת ברכבת (צילומסך: מתוך facebook ו-Maariv Online)

ארגון 'ישראל חופשית', הקורא לתחבורה ציבורית בשבת, תכנן לעלות בימים אלו עם קמפיין שילוט אוטובוסים עם תעמולה אנטי דתית. מי שאחראית לסיכול תוכנית זו, היא חברת כנען מדיה שאחראית לשילוט הפרסומי על האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית אגד ודן, שפסלה היום (חמישי) את הקמפיין מחשש לוונדליזם של האוטובוסים נושאי השלטים.

מנכ"ל כנען מדיה, אוהד גיבלי, מסביר כי "לא ראוי לפרסם על כלי התחבורה בו משתמשת אוכלוסייה דתית, פרסום שיפגע ברגשותיה".

"לא סוגרים שבת! דורשים תחבורה ציבורית 24/7!", היה אמור הקמפיין לזעוק, על רקע המאבק על עבודות התשתית ברכבת בשבתות. 'ישראל חופשית' טוענת כעת, כי מחברת כנען נמסר להם שהסיבה לפסילת הקמפיין היא "חשש לשריפת אוטובוסים על ידי חרדים".

וכצפוי, הארגון האנטי דתי מאיים לפנות לערכאות משפטיות באמצעות המרכז הרפורמי לדת ומדינה בו הוא רגיל תמיד להיעזר.

תגובת חברת כנען מדיה: "חברת כנען מפרסמת על אוטובוסים, שהם כלי תחבורה ציבורי המשרת את כל הציבורים במדינת ישראל, גם מסורתיים, גם דתיים וגם חרדים. ציבורים אלו יכולים להיפגע משילוט מהסוג הזה, ולכן לא ראוי לפרסם על כלי התחבורה בו הם בעצמם משתמשים פרסום שיפגע ברגשותיהם. זה משול לכך שחברת אל על תטיס קהילה דתית ותפרסם מסרים פוגעניים. לא עושים זאת וזה לא ראוי. יש הבדל בין שילוט על עמודים שלא נעשה בו שימוש של קהל, לבין שילוט על אוטובוסים".

"מניסיון העבר נלמד", מוסיפים בכנען, "כי פרסומים כאלו הביאו לגרימת נזקים לאוטובוסים. את הנזקים הללו משלמת לאגד ולדן חברת כנען, שאחראית על הפרסום – ומכך גם על גרימת הנזק. לכן אנו כחברה מראש לא רוצים לפרסם פרסומות כאלו, שלא רק שלא יביאו לנו רווחים - אלא גם יפגעו בנו כלכלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר