המאבק בחיפה

יהב למרגי: במקום התבטאויות למיקרופון תסייע לילדים

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, עקץ את ח"כ מרגי לאחר שהאחרון לא נענה לו כשפנה אליו שיסייע לו בפינוי בנין המועצה הדתית עבור תלמוד תורה של ש"ס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(יונתן זינדל, פלאש90)

המאבק בחיפה בין ראש העיר יונה יהב לחרדים נמשך. במכתב בו משיב ראש עיריית חיפה ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, 'עוקץ' יהב את מרגי על כך שבשעה שהוא מרגי עסוק בביקורת על יהב בעקבות המצוקה של בית הספר של החינוך העצמאי "נתיבות משה" בקריית שמואל, מוסד המזוהה עם "דגל התורה", יהב חנך השבוע גני ילדים במוסדות "החיים לדוד" של הרב שי פרי שליט"א המזוהה עם ש"ס סייעתו של מרגי. יהב אף מצרף למכתבו תמונות מהטקס שהתקיים השבוע בגני הילדים.

תחילתה של ההתכתבות במכתב בו פנה יהב השבוע ב-4.9 אל ח"כ יעקב מרגי כדי לסייע לו בפינוי בניין המועצה הדתית והרבנות בחיפה כדי שיוכל להקצות אותו עבור התלמוד תורה הספרדי "מורשת התורה" של רשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס.

במכתבו כתב יהב כי "מזה שנים ארוכות אני מנסה לסייע להורי וילדי בית הספר "מורשת התורה" של רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס בחיפה, להעתיק את מושבם למבנה חינוך להתפאר בו. בית הספר בו הם לומדים כיום הנו צפוף מאד, ואינו עונה על הצרכים.

בשנים אלו קיימתי התכתבות עם אישים נכבדים ביניהם כבוד שר הפנים הרב אריה דרעי, השר לשעבר אלי ישי, סגן השר משולם נהרי, חבר הכנסת לשעבר אברהם מיכאלי, עם מנהל הדיור הממשלתי, איתך עצמך ועוד. בין היתר עירבתי גם את משרד הפנים, משרד החינוך, ומי לא. אך ככל אשר ביקשתי הדבר לא יצא אל הפועל.

בתקופת כהונתי מתגאה חיפה במוסדות הלימוד שלה. אני שמח לספר לך כי לאחרונה אף קטפנו שוב פרסים בתחום זה, וכל תיכוני חיפה הוכרזו כמצטייני משרד החינוך. משום כך איני אומר נואש.

לאחרונה הטחת אשמות קשות הנוגעות לרווחת התלמידים בחינוך החרדי בחיפה. משום כך, אבקש כי במקום ההתבטאויות אל המיקרופון, תשתמש הפעם במעמדך על מנת להביא סעד של ממש לילדים תושבי עירי ולהוריהם", כתב ראש העיר.

יהב אף צירף למכתבו את ההתכתבויות רבת השנים בעניין העברת התלמוד תורה "מורשת התורה" למבנה הגדול של המועצה הדתית והרבנות בחיפה.

במכתב תשובה שהשיב מרגי יומיים לאחר מכן ביום שלישי השבוע השיב: "לצערי הרב, במסגרת כל תפקידי בתנועה ב-20 השנים האחרונות ניכר כי התנהלות עירית חיפה בראשותך לוקה בחוסר תום לב משווע והתרשמותי כי הינך פועל באופן שיטתי בהפרד ומשול כלפי הציבור החרדי.

גם אם הצלחת או שהינך אמור להצליח במתן מענה למבנה ראוי והולם לבית הספר "מורשת התורה" בחיפה. ברצוני להבהיר כי זו נחמת עניים אם לזו תקרא הצלחה במרחב היסטורית השנים האחרונות בהם נדרשת לטפל בסוגיא כואבת זו. בה בחרת בהתעלמות ופעלת באופן מועט ובאיחור ניכר.

לאור מספר התבטאויות ומכתבים מהם עולה כי הינך מתנער מאחריותך לרווחתם וחינוכם של ילדי העיר חיפה החרדיים. עומדת לי הזכות לבקר את תפקודך וצורת הטיפול הלוקה בחסר של סאגה כואבת זו.

לסיכום אני שב ופונה אליך בבקשה להקצות מגרש לבית הספר "נתיבות משה" בקריית שמואל ובמקביל להגיש בקשת בינוי עבור בית הספר זה. תוך חתירה רצופה ואינטנסיבית להעמדת מבנה הוגן ראוי ובטוח לתלמידים החרדיים במוסדות החינוך בחיפה".

אתמול (יום רביעי) השיב יהב למרגי כי "ממש הבוקר עמדה לי הזכות לפתוח גן ילדים חדש בנכס עירוני שהעברתי לרב שי פרי המכובד. בתמונות, שצולמו ממש לפני זמן קצר, אני חונך את הגן עם כבוד הרב שי פרי, חבר המועצה הרב אריה בליטנטל ומנכ"ל מוסדות "החיים לדוד" הרב אורי אוזן. נהניתי לבקר בגן המשופץ ורחב הידיים, אשר לו גם חצר גדולה ומטופחת".

כאן 'עוקץ' יהב את מרגי וכותב " אכן, כפי שכתבת עומדת לך הזכות לעסוק בביקורת. לי לעומת זאת, עומדת הזכות לעשייה" מסיים יהב את מכתבו ומצרף את התמונות מהטקס שנערך אתמול.

גורמים במערכת הפוליטית בחיפה מביעים תמיהה על עמדתו של ח"כ יעקב מרגי אשר במקום להשתמש בכוחו ביו"ר ועדת החינוך של הכנסת כדי לסייע ליהב להעביר את התלמוד תורה של ש"ס למבנה רחב ידיים הוא עוסק אך ורק בבית הספר "נתיבות משה"בקריית שמואל המשתייך לחינוך העצמאי ואינו קשור לש"ס.

יצוין, כי בימים האחרונים מנהל חבר המועצה שי בלומנטל מהבית היהודי שהינו תושב קרית שמואל מו"מ בשליחותו של יהב כדי לפתור את המצוקה של בית הספר "נתיבות משה" שיעבור למבנה במרחק כמה מאות מטרים בקריית ים מבנה רחב ידיים אשר הוקצה בעבר לרש מעיין החינוך התורני של ש"ס ועומד ריק.. בלומנטל אף שוחח בנושא עם רבה הספרדי של קרית ים הגר"י אוקרבי שליט"א שהביע את הסכמתו להעברת בית הספר למבנה הרחב בקריית ים. אך ועד ההורים מסרב לקבל את המבנה בשל כך שבעקבות זאת יאלצו להיות משויכים לרשת החינוך מעיין החינוך התורני של ש"ס ולא לחינוך העצמאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר