שבוע מפתיחת השנה

73 ילדות בקרוואן צפוף ללא תשתיות: כך נראה גן בבני ברק

גן קדם חובה עם 35 ילדים וגן חובה עם 38 ילדים, שובצו בקרוואן אחד, צפוף ונטול תשתיות: הצצה לתנאים הלא הגיוניים של 73 ילדות בבני ברק. העיריה: מדובר בפתרון זמני של כשבועיים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בלית ברירה, בגן מתקיים תחת כיפת השמים (באדיבות המצלם)

קבוצת הורים לילדות בגילאי גן בבני ברק, נדהמו לגלות היכן בחרה העירייה לשכן את הגן בו לומדות ילדותיהן. מדובר במתחם לחינוך מיוחד בסמינר הרב וולף בבני ברק, בו הציבה העירייה מכולה (קראוון), ושיכנה בתוכה גן קדם חובה עם 35 ילדות וגן חובה עם 38 ילדות.

לטענת ההורים, העירייה חילקה את המכולה לשניים, ב-15 מ"ר 35 ילדות, וב-15 מ"ר הנוספים עוד 38 ילדות. מספר הילדות הגדול מול גודל המכולה הקטן, הביא לכך שאין מקום לשולחנות וליתר הציוד הנדרש בגן נורמטיבי, וכתוצאה מכך, הילדות יושבות במשך שעות ארוכות בחוץ תחת כיפת השמיים, בשמש הקופחת.

מחוסר מקום: חפצי הגן בחצר (באדיבות המצלם)

ההורים טוענים כי יתירה מכך, המכולה "הונחתה" על ידי העירייה ללא תשתיות מתאימות, ללא שירותים וללא חיבור למים. השירותים הקרובים מצויים בתוך מבנה הסמינר הסמוך, כך נוצר מצב לפיו בנות הגנים יוצאים להליכה של דקות לשירותים ובקבוצות. עוד טוענים ההורים כי בתנאים הללו הילדות אינן מבוטחות במקרה של אסון ח"ו.

בעיריית בני ברק טוענים כי המבנה המדובר הוא זמני, עד שהמבנה הקבוע הנבנה בימים אלה ברחוב שדרות הנצי"ב יהיה מוכן. אלא שמבדיקה שערכו כמה מההורים התגלה כי במבנה האמור קיימים כמה וכמה בעיות.

ראשית, על הקרקע האמורה ניטשת במשך זמן רב מחלוקת משפטית של תושבים מול העירייה. בחצי השנה האחרונה בית המשפט הטיל על העירייה צו מניעה האוסר על העירייה להשתמש במבנה עבור גן ילדים, עד אשר הדיונים וההליך המשפטי יסתיימו.

הקרוואן המאולתר (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

רק כשבוע לפני תחילת שנת הלימודים, הסיר בית המשפט את צו המניעה, זאת לאחר שהעירייה התחייבה לפנות את המבנה במידה ובית המשפט לא יפסוק לטובתה. בנוסף, גילו ההורים כי גודל המקום עומד על 30 מ"ר נטו, עבור 35 ילדות וללא חצר, בעוד התקן עומד על 52 מ"ר נטו עבור 25 ילדות לא כולל שירותים, מטבחון וחצר.

הורים מודאגים שנפגשו עם ראש העיר חנוך זייברט, סיפרו כי קיבלו ממנו את התחושה שהעירייה "עושה להם בכלל טובה" שהיא פותחת עבורם גן. לדבריהם, "גם אם העירייה עתה עוסקת בבניית הגן, הוא שוב אינו עומד בתקן, קשה לדעת מה יעלה בגורלו בסאגה המשפטית, ובכלל זו רשלנות מצד העירייה שלא הכינה פתרונות במשך חצי שנה עוד בטרם הוסר ברגע אחרי האחרון צו המניעה, דבר שהביא למצב הקשה והבלתי נסבל בו ילדות קטנות לומדות ומיטלטלות בתת תנאים".

(באדיבות המצלם)
ראש העיר חנוך זייברט (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

ההורים טוענים בשיחה עם "כיכר השבת" כי קיים קשר בין מצוקת הגנים, לפרשה שנחשפה ב"כיכר השבת" בנושא המחלוקת בין עיריית ב"ב לתושבי רחוב שדרות הנציב המסרבים לאפשר לעקור את עצי הדקל בגינה לטובת הצבת קראוונים במקום. "העירייה כנראה תיכננה לפתוח את שנת הלימודים כשהגנים ממוקמים שם, אולם בסופו של דבר זה לא יצא אל הפועל. בכל מקרה, הילדות שלנו לא אשמות ואינן צריכות לספוג את המחדל הזה" אמרו הורים לילדים בגן.

בעיריית ב"ב אומרים כי מדובר במיקום זמני, עד כשבועיים במתחם סמינר הרב וולף, ולאחר מכן הילדות ילמדו בגן בשדרות הנציב. לדברי העירייה, רק לפני שבוע וחצי לא אישר בית המשפט המחוזי את צו המניעה שביקשו השכנים כנגד הקמת הגן, ומאז הוחל בעבודות למיקום הגנים שאמורות להסתיים בתוך כשבועיים-שלושה לגל המאוחר. העירייה אף הוסיפה סייעת נוספת בגנים בכדי להוריד את הצפיפות ולשפר את התנאים בגנים הזמניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר