ביקורת אלבום

שלמה שמחה בקאמבק מפואר - "אני כאן"

הזמר שלמה שמחה חוזר אחרי יותר מעשור של כמעט שתיקה עם אלבום שמחזיר את המוזיקה החסידית לימיה היפים ביותר. נתנאל לייפר בביקורת מוזיקה על "אני כאן" (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

"אני כאן" מכריז שלמה שמחה סאפרין באלבום חדש לאחר יותר מעשור של (כמעט) שתיקה - אם לא מחשיבים את אלבום שירי הקרליבך שהוציא לפני כארבע שנים עם להקת נפשנו. לאחר כמה האזנות גם אני מסכים עם הזמר המצוין הזה שאכן כאן איתנו לחלוטין בקאמבק מפואר.

האלבום החדש מזכיר לי מבחינות רבות את ימי הזוהר של המוזיקה החסידית, הן בהפקה המצוינת והלחנים הטובים והן בשירה המעולה שלו שראויה לקומפלימנטים רבים.

שלמה שמחה הוא זמר של קול גדול, אך גם בעל רגש רב שמעלה את השירה עוד כמה דרגות למעלה ובמקרה שלו לאור העובדה שאלבומו המקורי האחרון ("עננו" המצוין) יצא לפני יותר מעשור קולו של שלמה שמחה גם מעורר אצלי נוסטלגיות עבר.

הלחנים באלבום החדש סוחפים ואחראים עליהם מיטב המלחינים במוזיקה החסידית החל במלחין המיתולוגי יוסי גרין שגם הלחין וגם מתארח בשיר כזמר (והפעם גם נשמע סביר יותר), איצי בולד, המעבד המוזיקלי של האלבום דני גרוס שגם הלחין את שיר הנושא הקופצני, המלחין המרכזי של האלבום איצי וואלדנר שהפך לשם חובה כמעט בכל אלבום חסידי בשנים האחרונות ואפילו שלמה שמחה עצמו שהלחין את השיר שחותם את האלבום.

שלמה שמחה כאן

דני גרוס עשה עבודת עיבוד משובחת, שכאמור מזכירה לי את הימים היפים של המוזיקה החסידית, בעידן בו הוצאת אלבום מוזיקה הייתה עם מטרות כלכליות. באלבום מנגנים מיטב הנגנים של המוזיקה החסידית, חלקם ניגנו גם באלבומיו הקודמים של שלמה שמחה והתוצאה איכותית וראויה.

לא ברור לי להיכן נעלם שלמה שמחה בעשור האחרון אבל כשהוא מכריז "אני כאן" ואכן הוא חוזר כמו שצריך לא נותר לי אלא להמליץ בחום לכל חובבי המוזיקה החסידית להעניק לעצמם שעה של נחת ולקנות את האלבום שכמותו כבר כמעט ולא מייצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר