11 בספטמבר, לפני 15 שנה

מגדלי התאומים נפלו, איפה הייתם? הברנז'ה מצייצת

מגוון תשובות מעניינות על שאלה זאת, מספקים כמה מפורסמים - ביניהם איש 'שלום עכשיו', בכיר השב"כ שהיה בפעילות מבצעית והחרדי שרץ לקיוסק סמוך לישיבה (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד של תהליך קריסת המגדל, ואז... להבות הענק וההיסטריה של הסטודנטית שתיעדה (צילום: קרוליין דריז, מתוך HEYDENDISASTER's channel ביוטיוב)

ליאת שטייניץ, עורכת ברשת ב של קול ישראל, העלתה בטוויטר את השאלה המתבקשת ביום שכזה - ה-11 בספטמבר, 15 שנה למתקפת הטרור בארה"ב והפלת מגדלי התאומים: "איפה זה תפס אתכם?".

כמה מן הציוצים שפורסמו כמענה לתהייתה, מעניינים במיוחד.

העיתונאי שאול אמסטרדמסקי, עד לא מזמן מבכירי העיתון 'כלכליסט' וכיום ראש הדסק הכלכלי בתאגיד השידור 'כאן', מספר: הייתי אצל המפקד שלי. "מישהו בא ואמר, וכולנו רצנו ל-TV בחמ"ל. ואז, בשקט, המפקד שלי אמר: זה הזמן להפציץ את עזה, לא ישימו לב".

יריב אופנהיימר, מראשי 'שלום עכשיו' ענה: "בבית מפלגת העבודה, מחכים להרמת כוסית לראש השנה עם שר הביטחון פואד. בטלויזיה אני רואה בלייב את המטוס השני מתנגש בבניין. פואד ביטל".

בכיר השב"כ לשעבר, גונן בן יצחק, חושף: "הייתי ב'דירה מבצעית' באמצע פעילות. עם הביפר על מטוס שהתנגש במגדל, הפסקתי הכל ונסעתי למרחב להצטופף עם כולם ולהביט בהלם במסך הטלויזיה".

יועץ התקשורת של חבר הכנסת משה גפני, ירח טוקר: "רצנו מהישיבה לקיוסק של אלבז. סביב הרדיו הקטן שלו, הקשבנו לדיווחים מארה"ב. התחושה היתה שזה ענין של שעות עד שהעולם כולו תיכף נחרב".

שמרית מאיר, הפרשנית לענייני ערבים ומקימת האתר 'אל-מסדר': "בחדשות 2. הגעתי לדסק ואילן לוקאץ' (מכתבי הערוץ. א.ר.) שערך, הצביע על המסכים ואמר תראי מה הולך. חשבתי שזה סרט פעולה וניסיתי לעניין אותו באייטם על הפלסטינים".

סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, מתאר שהיה בדיוק בשירות מילואים: "במורג, ליד רפיח, מולנו שני בנייני ענק ברפיח שקראנו להם 'התאומים'. מישהו צועק 'מטוס התנגש בתאומים' וכולם רצים החוצה לראות".

דרור גלוברמן, עיתונאי ומנחה טלוויזיה: "בדסק החדשות במעריב. התווכחנו בחדר של רכז הכתבים אם טרור או תאונה. ואז ראינו בלייב את המגדל השני חוטף והוויכוחים נדמו".

אברהם רוזנשטיין, עורך 'המהדורה המרכזית' ברדיו קול ברמה: "הייתי בישיבה, והדיס אינפורמציה חגג גם ללא עזרת הווטסאפ", יקי אדמקר, כתב וואלה! לענייני חרדים, כתב: "היינו בחיידר גור באשדוד. לא ידענו על האסון והתאומים היחידים שהכרנו היו בכיתה המקבילה", וצייצן חרדי נוסף בשם ישראל מסיים בהומור: "החב"דניקים טוענים שבן לאדן יקבל עונש, קודם כל על שתקע אלפי חסידים בדרכם לחצר הרבי"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר