מסע בהיסטוריה

רגע לפני החגים יוצאים לטיול שורשים

תמו ימי בין הזמנים, אבל זה לא אומר שנגמרה עונת הטיולים. דווקא עכשיו זו ההזדמנות שלכם לצאת ולחזות בנופי הארץ. בלי פקקים ובלי תורים. כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים בטיולים רגע לפני החגים (טיולים)

פותחים שנה בסיור בבית שערים (צילום: צביקה צוק)

הקיץ עוד מעט נעלם, ומזג האוויר נעשה נעים. ימי החופשה תמו, אבל לא זמן הטיולים.

דווקא עכשיו זה הזמן שלכם לצאת ולטייל בנופי הארץ. קחו יום חופשי וצאו לחוות את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בלי פקקים, בלי עומסים, ובלי תורים אינסופיים.

רגע לפני השנה החדשה, בחרנו עבורכם מסלולים מלאי תוכן ועניין, עם שורשים והיסטוריה, כדי שהחוויה תהיה עמוקה ומתאימה לחודש אלול.

פותחים שנה בסיור בגן לאומי בית שערים

מה קורה שם? ההיסטוריה היהודית העתיקה מימי המשנה והתלמוד מתרכזת למקום אחד. אולמות קבורה עתיקים עם מצבות וחריטות קדומות. סיורים מודרכים בבית שערים.

מתי אפשר להגיע לסיור? כל שעה עגולה בין 10:00-12:00.

וכמה זה יעלה לנו? הסיור מועבר על ידי מדריכים ומתנדבים של רשות הטבע והגנים, והוא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

איך מגיעים? למגיעים מהמרכז, נוסעים בכביש מספר 4 עד צומת פורידיס, שם פונים ימינה (לכיוון מזרח) לכביש 70. נוסעים עד צומת יוקנעם וממשיכים על כביש 722 עד צומת השומרים, שם פונים בפנייה הראשונה שמאלה עד לגן הלאומי בית שערים.( 10 דקות ממרכז קריית טבעון)

מה מיוחד בבית שערים? העיירה היהודית העתיקה מכילה בתוכה את ימי היישוב היהודי בימי המשנה והתלמוד. עמוק בבטן האדמה חצבו תושבי בית שערים עיר קברים מפוארת שמלאה בכתובות ובציורי קיר: מנורת שבעת הקנים, ארון הקודש, שופר, לולב ואתרוג ועוד. רוב הכתובות בשפה היוונית שרווחה בארץ ישראל, אך ישנן כאלה בעברית ובארמית. רבי יהודה הנשיא נקבר בבית שערים ומאז הפך לבית הקברות המרכזי של העולם היהודי בתקופת המשנה והתלמוד.

למידע נוסף על בית שערים ודמי כניסה למתחם לחץ כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר