פגע בילדי החיידר ויעמוד לדין

סופו של המורה המתעלל: אפרים שרייבר יוסגר להולנד

אפרים שרייבר, מורה מרקע רפורמי, החשוד בשורת מעשים חמורים בתלמידי חיידר בהולנד, יוסגר - כך קבע בית המשפט העליון • השופטים מתחו ביקורת על מנהלי החיידר שהתמהמהו להתלונן (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בעיגול: אפרים שרייבר ואילוסטרציה (צילומים: אתר "הטלחרף" ההולנדי, פלאש 90)

בית המשפט העליון החליט לדחות על הסף את ערעורו של המורה אפרים שרייבר (28) שמגיע מרקע רפורמי, ומבוקש בהולנד בעקבות תלונות על עבירות חמורות שביצע בתלמידיו.

בית המשפט הסיר את צו איסור הפרסום ובכך נחשפו לראשונה החשדות החמורים במלואם. בפסק הדין נודע, כי העבירות בוצעו לכאורה בשבעה מתלמידי ה"חיידר", כאשר הינם בני 6-13 בלבד.

בקשת ההסגרה של הולנד לישראל מגוללת אירועים קשים בהם לכאורה התעלל המורה בתלמידים.

בית המשפט העליון מבקר ברמיזה את ה"חיידר" כאשר הינו מציין כי ביוני 2012 החליטה הנהלת בית הספר להשעות את המורה מעבודתו, לאחר שאחד מתלמידיו סיפר כי ביצע בו מעשים חמורים. בעקבות ההשעיה התקבלו בהנהלת בית הספר תלונות נוספות מצד הורי התלמידים.

חרף התלונה הראשונית שהוגשה כבר ביוני לבית הספר, לא דיווחה הנהלת החיידר למשטרת הולנד אודות החשדות ורק בעקבות חוות דעת מטעם משרד החינוך ההולנדי הוגשה תלונה מטעם בית הספר.

בית המשפט העליון מציין למעשה כי בטווח הזמן אשר נוצר מיום מסירת התלונה הראשונית ועד לתלונה המעוכבת של בית הספר, יצא שרייבר את תחומי הולנד, הגיע לישראל ואף קיבל מעמד עולה ואזרחות ישראלית.

מקריאת פסק הדין עולה הנקודה המקוממת לפיה אפריים שרייבר שהה בארץ, התגורר ועבד בה ללא כל הגבלה, אף לאחר שהוגשה בקשת ההסגרה הראשונית ע"י הולנד. מסתבר שההולנדים הגישו את הבקשה הראשונית ביום 17.2.14, אולם המדינה עתרה לבית המשפט המחוזי בבקשה להכריז על שרייבר כבר הסגרה רק לאחר כשנתיים תמימות. שנתיים בהם שרייבר חי בישראל באין מפריע.

עו"ד הילה נאווי

מסתבר שבראשית דרכו בארץ, ניסה שרייבר את מזלו, תוך גילוי תעוזה ופרסם מודעה בפייסבוק, בה הציע עצמו כמורה פרטי להולנדית לילדים ולמבוגרים. נראה, כי אך בנס נמנעו כאן לכאורה עבירות נוספות מאחר וידוע, כי המודעה הורדה במהירות על ידי שרייבר עצמו.

טענות ההגנה בערעור נדחו אחת לאחת בבית המשפט העליון ובכלל זה הניסיון לטעון כי היו עיסויים בכיתת הלימוד ללא גוון מיני ועל כן אין להסגיר את שרייבר בגין מעשים אלו.

בית המשפט העליון קבע, כי בקשת ההסגרה מציבה תשתית ראייתית מספקת לגבי החשדות המיוחסים לשרייבר וכי אף את המעשים הפחותים לכאורה כגון עיסויים מעל הבגד יש לבחון על רקע ה"מעשים הדומים" והקשים יותר אשר ביצע לכאורה ביתר המתלוננים.

עו"ד הילה נאווי שמייצגת חלק מהקורבנות ההולנדים, אמרה בשיחה עם "כיכר השבת": "אני שבעת רצון מדחיית ערעורו של שרייבר ומקווה, כי בימים אלו תחתום שרת המשפטים על הסגרתו ובכך ייתמו גלגוליו של תיק מחריד זה ושרייבר יעלה בליווי משטרתי למטוס אשר יקח אותו לאמסטרדם.

"במשך 3 שנים ניהלנו, אנוכי וצוות משפטי הולנדי בראשות המשפטן רועי בנט, מאבק בניסיון להגיע לבקשת ההסגרה ובכלל זה חשיפת התנהלותו של שרייבר, אשר ביקש למעשה להמשיך וללמד ילדים תמימים הולנדית בארצנו, שעה שהושעה מפעילות זו בהולנד והיה מבוקש בשל כך.

"המשפחות חוו סבל עצום, חלקן התפרק בעקבות הפרשה. המאבק בארץ מגיע בתקווה לסיומו, כאשר בהולנד יחקר שרייבר ויעמוד לדין. אנו ממשיכים במאמצינו אף כעת להוציא את מלוא האמת לאור וטרם נאמרה המילה האחרונה בעניינו של שרייבר בהולנד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר