דריכות בישראל

'סברה ושתילה' 2 ? - המורדים התרכזו למרגלות החרמון, הכפר הדרוזי מכותר

גורמי ביטחון מתריעים מטבח שעשוי להתרחש בכפר דרוזי וייצא לדרך מגבול ישראל, לאור התפתחויות דרמטיות בהיערכות המורדים למרגלות החרמון. תקדים סברה ושתילה - מהבהב (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

"קודסיה בדרום", זהו שם הקוד של המבצע המשולב של כל כוחות המורדים, במטרה לפרוץ את הדרך לכיוון איזור בפרברי דמשק, שנמצא תחת מצור כבר שלוש שנים על ידי צבא אסד.

לאחר עיכוב ממושך ביציאתו של המבצע לפועל, בשל עוינות קשה ועמוקה הקיימת בין כמה מפלגי המורדים, בינם לבין עצמם, נרשמת בימים האחרונים התגברות על כל המשקעים הללו, והמבצע המדובר יצא לדרך.

עיקר כוחות המורדים החליטו להתרכז בשטח הסמוך לישראל, למרגלות החרמון, ומשם הם יוצאים כעת - במהלך מדורג ומחושב, למתקפות המתוכננות.

אלא שבדרך, בינם לבין האיזור אותו הם רוצים לשחרר מהמצור, ישנו הכפר הדרוזי חאדר, שכידוע רוב האוכלוסייה הדרוזית שומרת אמונים לאסד, הדמון הגדול, והחשש הלגמרי ריאלי - מזהירים גורמי ביטחון בישראל - הוא מפני טבח של ממש שיבוצע על ידי המורדים בתושבים הדרוזים הרבים, רגע לפני הפסקת האש המי-יודע-כמה שאמורה להיכנס לתוקף בימים הקרובים.

כזכור, טבח "סברה ושתילה" בוצע על ידי אנשי הפלנגות הנוצריות במהלך מלחמת האזרחים בלבנון, בין 16 בספטמבר ל-18 בספטמבר 1982. למרות הטבח בוצע על ידי הפלנגות, ישראל נתפסה כמעורבת בו, זאת מאחר וצה"ל שלט באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר