חשד ל'תג מחיר'

נער נחבל בפניו במהלך מעצר משטרתי בישיבה

הישוב נחליאל שבבנימין ידע הבוקר רגעי מתח, כשכוח משטרתי הגיע למקום במטרה לעצור חשודים ב'תג מחיר' נגד ערבים. למה זה הסתיים בנער חבול קשות? הגרסאות חלוקות (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנער החבול, עצור (צילום: מתוך ימניים ב-facebook)

הבוקר (שני) פשטו שוטרי מחוז ש"י על ישיבה בהתנחלות נחליאל שבבנימין, במטרה לעצור שני נערים שחשודים במעורבות באירוע 'תג מחיר', פשיעה לאומנית נגד ערבים. בעת שהגיעו השוטרים למקום, הנערים החלו לברוח, ובתום מרדף קצר אחריהם - כך טוענים במשטרה - החלו שני נערים לתקוף את השוטרים.

בסיומה של הפשיטה, נעצרו ארבעה נערים בני 1. החשודים נלקחו לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית. מהמשטרה נמסר כי בזמן מעצר הנערים שברחו נפצע אחד הנערים בפניו, במהלך מנוסתו, אך בישיבה מספרים כי השוטרים שהגיעו לבצע את המעצרים נהגו מול הנערים באלימות קשה. אחד העצורים שנחבל בצורה קשה, טוען כי בלש משטרה הטיח את ראשו באבנים ושהשוטרים מנעו מחובש תושב הישוב לטפל בו.

מארגון 'חוננו' נמסר, כי בשבועות האחרונים הוזמנו אנשי צוות ותלמידים מהישיבה לעדות בימ"ר ש"י, שם תושאלו על טיול בו השתתפו תלמידי הישיבה לפני מספר חודשים ולטענת המשטרה במהלכו נגרם נזק למערכת צינורות של ערבים תושבי האיזור.

"התנהלות המשטרה אל מול הישיבה כללה איומים והתנהלות לא ראויה", טוענים בארגון. במכתבו של עו"ד עדי קידר מחוננו ליחידה המרכזית במחוז ש"י, נכתב כי לפני כחודש ימים הגיעו שוטרי ימ"ר ש"י לישיבה ודרשו לקבל את רשימת תלמידי הישיבה. לאחר מכן החלו להזמין תלמידים לעדויות באמצעות פניות לראש הישיבה, אלא שאז התברר כי החוקרים נקטו באיומים וסירבו להודיע להורי הקטינים שילדיהם נחקרים במשטרה, והמשיכו להזמין תלמידים באופן אקראי תוך איום ברור: אם לא יגיעו התלמידים לחקירה המשטרה תפשוט על הישיבה.

לדברי ראש הישיבה, חוקר התקשר וביקש שתלמיד מסוים יבוא להעיד, וכשנאמר לו שהוא חולה אמר כי אם כך ניתן להביא תלמיד אחר. עו"ד קידר כתב כי מדובר "במסע דיג" והתנהלות לא ראויה: "לא הייתם עושים כן אם הייתם סבורים שמדובר בבית ספר בתל אביב", כתב עו"ד קידר ומסיים כי "לא יעלה על הדעת כי המשטרה תגשש באפלה ותחקור ללא שום ביסוס וראיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר