ברגע האחרון

בוטלה השביתה: מעונות היום יפעלו כרגיל

מטה הפעולה של מפעילי מעונות היום, כולל החרדים, כבר הוציא את הודעת השביתה ללא הגבלת זמן - אך בדקה ה-90 הגיעו הצדדים לעמק השווה, הכלכלי כמובן (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שאטרסטוק)

המטה המשותף של המעונות המפוקחים בישראל, כולל אלו שברשתות החרדיות 'בית יעקב' ו'נאות מרגלית', הודיע היום על השבתת המעונות, החל ממחר (שלישי), ללא הגבלת זמן - אך לפני זמן קצר הגיעה ההודעה שהשביתה מבוטלת.

"מזה שנים" - נימקו תחילה מנהלי המעונות במכתב מפורט את הצעד הדרמטי - "שענף המעונות מצוי בסכנת קריסה עקב היעדר תקציבים, מצוקת כוח אדם קשה ומחסור חריף במסגרות לגיל הרך, המדיר מאות אלפי משפחות בישראל מחינוך זה. לצערנו, למרות כל ניסיונותינו לקיים הידברות משמעותית עם הממשלה וחרף התחייבות ממשלתית מפורשת לתיקון המצב, לפני חודשים ארוכים, לא הושגו עד לרגע זה פתרונות כלל ולא ניתנו לארגונים תשובות מספקות".

לטענת מנהלי המעונות, לא נותרה להם ברירה: "אנו נאלצים להודיעכם כי במידה שלא ייענו דרישותינו לתוספת שכר, תקינת כוח אדם והגדלת מבני מעונות היום, נפתח בשביתה החל מיום שלישי, 13 בספטמבר".

כבר לפני כארבעה חודשים איימו מפעילי המעונות בשביתה. אז איום השביתה לא מומש, מאחר וסוכם על תקציב חירום של 60 מיליון שקל לשנת 2016 וקבלת תקציב נוסף של עד 50 מיליון שקל נוספים בשנים 2016-17.

בימים האחרונים פרץ משבר מחודש בענין, בשל אי מילוי ההבטחות האמורות של משרד האוצר, כך לטענת מטה המאבק - אך לאחר שהצדדים השונים נפגשו לפני זמן קצר עם שר העבודה חיים כץ במאמץ אחרון למנוע את השביתה, הגיעה הנוסחה המנצחת של מתווה מוסכם בו יועבר התקציב ההכרחי, והשביתה נמנעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר