שערוריית המוסדות

זעקת בן האדמו"ר: "אוספים כסף לקירוב חילונים ומפקירים את הנוער שלנו"

הרב אשר שפירא פותח את לבו וזועק בכאב נגד התנהלות המוסדות החרדיים: "תטרידו את המנהלים בלילות, אל תתנו להם לישון". ל"כיכר השבת" הוא מסביר: "זה פיקוח נפש ממש". צפו (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פוסט הווידאו של הרב שפירא, זכה לתגובות תומכות רבות ברשת (צילום: כיכר השבת וצילום מסך)

הרב אשר שפירא, בנו של האדמו"ר מנארול, יו''ר ארגון "כל בונייך" ומי שעוסק במשך עשרות שנים בטיפול בתופעת הנושרים בלונדון, ממשיך במתקפה החריפה נגד הממסד החרדי, וטוען היום (שני) בשיחה עם "כיכר השבת" כי "קיימת התעלמות מוחלטת ממצוקת הצעירים שאינם מצליחים להשתלב במסגרות הלימודים הקיימות".

הרב שפירא, שידוע בפתיחותו הרבה וסבור כי ניתן להשתמש בכלי הטכנולוגיה על מנת להועיל וכי אם משתמשים בהם באופן מבוקר הרי שמדובר בברכה, אומר תדיר כי "לא האייפון או האינטרנט הם הבעיה של דורנו, אלא החוסר בחום ואהבה לילדים".

במוצאי השבת האחרונה, לאחר סעודת מלווה מלכה מתובלת בדברי תורה ושירות ותשבחות, פתח הרב שפירא את לבו ובשיחת "לייב פייסבוק" התייחס לתופעת הנשירה, כאשר האשים את מנהלי החיידרים, הסמינרים והישיבות לצד וועדות הקבלה בהתעללות בבני הנוער אותם הם מסרבים לקבל למקומות הלימודים. "חלק מהם מתנהגים ברשעות ממש כלפי משפחות וילדים וילדות שבוכים מצער ועוגמת נפש".

"למה הם לא מקבלים? אחד בגלל שאחיו לא מספיק פרומר, השני בגלל שהוריו חזרו בתשובה, סיבות שאינן מוצדקות.
אם היה לי כוח הייתי קורא לצעירים 'תטרידו את המנהלים בלילות, אל תתנו להם לישון'... רק בגלל דינא דמלכותא אי אפשר לעשות זאת".

הרב שפירא עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן (צילום: כיכר השבת)

"בדקתי ועל פי ההלכה אפשר. אם הילדות בוכות ולא ישנות בלילה בגלל שלא קיבלו אותם - שגם המנהלים שלא יישנו" הוסיף. "האבא לא ישן בלילה, האמא לא ישנה בלילה, הבת לא ישנה בלילה - אז שגם המנהל לא יישן בלילה".

"אבא שלי, האדמו"ר מנארול שליט"א, היה מנהל בחיידר בעלזא עשרות שנים והוא רדף פשוטו כמשמעו על כל ילד כדי שילמד בחינוך תורני. עד היום אנשים רבים מודים לו על כך שהציל את ילדיהם מבאר שחת ממש, פשוטו כמשמעו".

"כיצד ניתן לוותר על הנשמות הטהורות הללו?" מוסיף הרב שפירא "מי ייתן את הדין על אותם אלו שסירבו לקבל את ילדיהם?".

בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר הרב שפירא כי מדובר בכאב גדול למאות בחורים ובחורות ולהורים שלהם. "זה פיקוח נפש ממש".

הרב שפירא מספר כי לפני תקופה הגיעו ללונדון אדמו"רים גדולים על מנת לגייס כספים עבור משפחות שנאלצו לשלוח את הילדים לחינוך חילוני או מודרני, "ואני אומר - למה שלא ידאגו קודם לנערים מתוך הבית פנימה? אלו שמבקשים להתקבל לחיידרים ולישיבות אבל לא מקבלים אותם ומראים להם את הדלת החוצה".

"כיצד ייתכן שביד אחת מנסים לדאוג לאלו שעלולים חלילה ליפול לחינוך של כפירה, ומאידך דוחים בכוח ממש מאות בחורים ובחורות ממשפחות טובות החוצה" אומר הרב שפירא בכאב.

"אני חושב שצריך סנהדרין על כל מקרה כזה. מאיפה יש להם העוז לפסוק בדיני נפשות? "חייבים לעורר את המנהיגים ואת הציבור, לא ייתכן להמשיך כך, חייבים לעשות שינוי בתוכנו כי בנפשנו הדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר