משבר הדיור

דיור בר השגה במחיר למשתכן? לא בבאר שבע

בעוד העיריות מערימות קשיים, וחברות הבנייה הגדולות בדרום מדירות רגליהן, המכרזים למחיר למשתכן בבאר שבע כמעט ונשארו יתומים. חברת רייסדור הרימה את הכפפה ותתחיל בבניית דיור בר השגה במטרה לתת מענה למשבר הדיור בעיר (נדל"ן, שיווקי)

מכרז מחיר למשתכן בבאר שבע, מי ירים את הכפפה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

השקעה של משרד האוצר ומשרד השיכון בבנייה נרחבת בבאר שבע, יצאה לפועל באמצעות מכרזים של "מחיר למשתכן" במערב בירת הנגב.

הפרוייקט חל בשיתוף עיריית באר שבע במטרה ליצור מענה למשבר הדיור שמנע רכישת דירה עבור זוגות צעירים בעיר.

אולם בעוד חברות הבנייה הגדולות בדרום לא ניגשו למכרז משיקולים כספיים, חברה אחת כן תוציא את לפועל את תנופת הבנייה שתקל על משבר הדיור.

חברת 'רייסדור' זכתה באחד מתוך ארבעה מתחמים ששווקו במכרז, ותבנה 319 יחידות דיור ב'מחיר למשתכן' (מתוך 360 יחידות דיור בסך הכול), שיעוררו את התפתחות בירת הנגב.

כזכור, ראשי הערים ביקרו את התכנית של משרד האוצר והשיכון לדיור בר-השגה, והעלו את את התכנון התחבורתי החסר מטעם המדינה: "הם אומרים: אנחנו נבנה והתושבים יעמדו בפקק", אומר אחד מראשי הערים במרכז הארץ, "הם רוצים לבנות אלפי יחידות דיור, בשביל זה צריך לעשות כביש, מטרו וכביש נוסף. אבל לצערי אין תכנון. שהם יראו תכנון אני אבצע דיור בר השגה".

עקב הסכסוך בין העיריות למשרד השיכון, והשיקולים הכספיים, הבנייה בערים נעצרת ובכך מחריף משבר הדיור. חברת 'ריסדור', כאמור, היחידה שהחליטה להרים את הכפפה ולגשת למכרז ובניית דיור בר השגה.

מנכ"ל רייסדור, יקי רייסנר, מאמין כי הבנייה בשכונה החדשה "תתן תנופה נוספת לעיר והזדמנות למגורים עבור משפחות זכאים".

מנכ"ל רייסדור, יקי רייסנר. (יחצ)

הוא כנראה צודק. שכונת הסיגליות במערב באר שבע, בה שווק המכרז, מתפתחת בשנים האחרונות וזוכה לביקושים גבוהים ומחירי הדיור בה עולים. גם בעקבות העברת צה"ל לאיזור דרך עיר הבהדי"ם.

השכונה החדשה, שתחילתה בנייה תחול בעוד שנה, תכלול 16 בניינים, כאשר דירת 5 חדרים, 120 מ"ר עם חניה ומחסן, תעלה לזכאים כמיליון ש"ח - מחיר מציאה ביחס לביקוש בשכונה.

זכייתה של 'רייסדור' במכרז בבאר שבע מצטרפת לזכייה נוספת של החברה בחודש האחרון, בשכונת כרמי גת בקריית גת, לבניית 248 יחידות דיור וכן 8,000 מ"ר שטחי מסחר בשכונת כרמי גת.

מדובר בפרויקט בניה של למעלה מ 300 מיליון ש"ח בבניה רוויה בעיר קריית גת המתפתחת, ובסמוך לו ייבנה מרכז מסחרי גדול שישרת את הסביבה כולה. בכך, משלימה רייסדור זכייה של למעלה מ-600 יח"ד במכרזי 'מחיר למשתכן' בתוך חודש אחד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר