חשיפת כיכר השבת

פרשת החטיפה: מזכיר ה'סיקסא רב' נעצר בשדה התעופה

פרשת ניסיון חטיפת סרבן הגט החרדי שנחשפה בכיכר השבת ממשיכה להסתעף: מזכירו האישי של ה'סיקסא רב' נעצר בנמל תעופה בניו יורק, חשוד במעורבות בניסיון החטיפה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יוסף חביב מאסרי, המעגן שחטיפתו תוכננה (מתוך פייסבוק)

התפתחות בפרשת הסחיטה: אדם שלישי נעצר היום (שני) בארצות הברית בפרשת ניסיון החטיפה של סרבן גט. מדובר בנימין גוטליב, שנעצר על ידי חוקרי ה-FBI בשדה התעופה בניו יורק בעת שניסה להימלט מהמדינה. גוטליב הינו מזכירו האישי של הרב משה אליעזר בלום הידוע בשם ה"סיקסא רב" ועומד בראשות בית דין שככל הנראה טיפל בעניין הגט. הפרשה נחשפה לראשונה ב"כיכר השבת".

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', לפני מספר ימים נעצר על ידי ה-FBI העסקן החרדי-ישראלי אהרון גולדברג, שחי על קו ניו יורק בני ברק. הוא נחשד כי תכנן מבצע סחיטה הכולל חטיפה ואף ניסיון לרצח של סרבן גט זאת תמורת סכום של 55 אלף דולרים. גולדברג בן ה-55, עסקן מוכר בישראל המשתייך לחסידות ידועה בעיר בית שמש, נעצר יחד עם שמעון ליבוביץ, בן 25, כאשר הם מואשמים בקשירת קשר לחטיפת אדם ורציחתו.

על פי החשד, שלושת החשודים תכננו לחטוף את הבעל כדי לאיים עליו שיש בפניו שתי אפשרויות, האחת לתת גט לאשתו ולשחררה והשנייה שהם ירצחו אותו כדי להפוך את אשתו לאלמנה ובכך להתירה לפי ההלכה. על פי החשד, בתחילת יולי גייסו השניים, על פי החשד, אדם שבדיעבד התברר ששימש כסוכן סמוי שהקליט את תוכניותיהם על מנת שיבצעו את הפעולה של הוצאת הגט בכפייה.

השלשה תכננו, כך לפי החשד, לפתות את הבעל המעגן להגיע למדינת פנסילבניה על מנת לענות אותו עד שייתן את הגט המיוחל. החשודים דנו אף באפשרות לחטוף את האיש כאשר יגיע לקראת ראש השנה להתפלל באומן שבאוקראינה. החשודים מסרו לסוכן סכום ראשוני של 25 אלף דולר במזומן כשלאחר מכן במהלך הפגישה השנייה שנערכה ב-9 באוגוסט הם נפגשו שוב לתיכנון נוסף של פרטי החטיפה.

ב-12 באוגוסט העלו, על פי החשד, גולדברג ושותפו הילוך נוסף כאשר במהלך הפגישה תכננו אף לרצוח את הבעל המעגן. בהמשך העבירו עוד סכומים של 20 אלף דולר ו-12 אלף דולר לסירוגין. על פי הדיווחים החשודים מואשמים בקשירת קשר לביצוע חטיפה ותיכנון רצח שעונשם גבוה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר