דן תפעיל אוטובוסים חשמליים בתל אביב

לאחר כשנה פיילוט, קיבלה חברת דן אישור להפעיל את קו 4 בעיר באמצעות האוטובוס החשמלי שאמור להיות בטיחותי וזול יותר. האוטובוס ייטען בתחנת המוצא שלו (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האוטובוס החשמלי (דן)

בעקבות פיילוט מוצלח: מיום חמישי הבא משרד התחבורה וחברת דן יפעילו לראשונה בתחבורה הציבורית בישראל אוטובוסים חשמליים, הנטענים על ידי כבלים בתחנת המוצא של האוטובוסים ומאפשרים נסיעה מוזלת ו"ירוקה" הרבה יותר.

האוטובוסים החשמליים יפעלו בקו 4 הנוסע ממסוף רידינג, דרך הרחובות אלנבי ובן יהודה ועד התחנה המרכזית בתל אביב. בשלב הראשון יפעלו חמישה אוטובוסים חשמליים, ובקרוב יתווספו אליהם אוטובוסים חשמליים בקווי תחבורה ציבורית נוספים במטרופולין תל אביב.

האוטובוסים החשמליים, שקיבלו היתר לפעול בקו לאחר פיילוט שנמשך כשנה, מבוססים על טכנולוגיה ייחודית אך פשוטה למדיי של כבלים המטעינים את האוטובוס בתחנת המוצא שלו בתוך שתיים עד שלוש דקות, והיא מאפשרת נסיעה בטווח של עד 30 ק"מ, המספיקים לקו העירוני הארוך ביותר (אורכו של קו עירוני ממוצע עומד על עשרה ק"מ).

מדובר באוטובוסים בעלי קיבולת של 50 מקומות ישיבה בדומה לאוטובוסים המונעים בדיזל. עם חזרתו לתחנת המוצא ייטען האוטובוס מחדש. הטכנולוגיה המוצעת מאפשרת למעשה לאוטובוס לנסוע מאות קילומטרים במשך 24 שעות ביממה. עלות האוטובוס הנטען באמצעות כבלים נמוכה מעלות אוטובוס רגיל המבוסס על מצברים. יתרון נוסף הוא העלות הנמוכה של התשתית הנדרשת להפעלת הקו. משקל האוטובוס הנמוך מאפשר הסעת מספר רב של נוסעים. מבחינה בטיחותית, האוטובוס אף בטוח יותר מאוטובוס רגיל.

האם הוזלת מחיר הדלק ישנה גם את מחירי הנסיעה ומתי נראה אוטובוסים כאלה בכל הארץ, נראה שיש להמתין ולראות כיצד יפעל הקו החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר