מהפכה בהשקעות למגורים

בשורת ה'ריט' הגיעה לישראל: להשקיע בדירות בראש שקט

לאחר שגייסה 180 מיליון שקל, קרן הריט הראשונה למגורים בישראל - 'מגוריט ישראל בע"מ', יוצאת להנפקה בבורסה. אייל גבאי ל"כיכר השבת": "מצאנו בציבור החרדי שותף טבעי" (נדל"ן, שיווקי)

אייל גבאי (באדיבות המצלם)

מהפכת השקעה בדירות מגורים: קרן הריט הראשונה למגורים בישראל - 'מגוריט ישראל בע"מ', יוצאת היום (שלישי) להנפקה ציבורית בבורסה בתל-אביב, וזאת לאחר שגייסה בגיוס מקדים סך של 180 מיליון שקל. מדובר בקרן השקעה בנדל"ן, שמגייסת כספים ממשקיעים מוסדיים ומהציבור, אותו היא משקיעה ברכישת דירות למגורים בלבד, כאשר היא מחויבת לחלק לפחות 90% מרווחיה השוטפים למשקיעים. בין המשקיעים הגדולים בקרן, לצד גופים חזקים במשק הישראלי, נמצאים גם גופים וקרנות צדקה מהמגזר החרדי.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר אייל גבאי, מי שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד ראש הממשלה וכיום עומד בראשות קרן ההשקעות 'מגוריט ישראל' אומר, כי מתן האמון מצד הגופים החרדיים הנו דבר המעיד על חוסנה של הקרן הנחשבת לסולידית במיוחד.

גבאי מסביר כי זו הפעם הראשונה שניתן להשקיע בנדל"ן, בדירה למגורים, ללא הצורך לקנות את הדירה בפועל. "למעשה אנחנו עושים את כל התהליך, משקיעים בקניית דירות למגורים בכל רחבי הארץ כשלאחר מכן אנחנו גם משכירים את הדירות וציבור המשקיעים מקבל את הרווחים וגם נהנה מעליית הערך של הדירות".

"דפוסי ההשקעה הללו יכולים להתאים לכל אדם חרדי שיש לו לדוגמא סכום של 200 אלף שקלים בצד והוא מבקש להשקיע אותם. לקנות בסכום הזה דירה אי אפשר גם עם משכנתא", טוען גבאי ומסביר: "אנחנו בעצם נותנים לו פתרון, כאשר הוא לא צריך להכניס את עצמו לכל הסירבול והביורוקרטיה יחד עם כל הטפסים והחתימות שאינם מובנים לכל אדם. אנחנו עושים את העבודה והמשקיע נהנה מדמי השכירות ומעליית השווי של הנכסים בכללותם".

גבאי מציין בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כשאדם רוכש דירה בעיר בדרום הארץ, לעיתים יש את החשש שמחירה ירד, אבל אצלנו בשל העובדה שאנו קונים מגוון דירות בערים שונות הרי שהסיכונים מצטמצמים והסיכוי לרווחים גובר".

"המעלה הנוספת", טוען גבאי, "הינה שהמשקיע יכול מידי פעם להוסיף עוד סכום כסף שהצטבר לו בצד ולרכוש זכויות נוספות, להגדיל את טווח ההשקעה, וכן להיפך, אם הוא צריך כסף הוא יכול למכור חלק מהזכויות כך שאין בזה את הסירבול של רכישת ומכירת דירה בפועל, ומאידך זה ממש כמו להחזיק בנכס".

"יתרון נוסף", מסביר גבאי, "הינו בניהול המשא ומתן על רכישת הדירות. כיוון שאנו רוכשים כמות גדולה של דירות ברכישה אחת, אנחנו נקבל מחיר טוב יותר מהרוכש הבודד. בנוסף, כיוון שההשקעה שלנו בנדל"ן מפוזרת על פני מקומות רבים יחסית, המשקיע יכול להנות מעליית הערך היחסית בעיר מסוימת למרות שבעיר אחרת היתה ירידה בערך הדירות".

באשר למעורבות של הציבור החרדי בקרן, אומר גבאי כי "מצאנו בציבור החרדי שותף טבעי לצאת לדרך הזאת משום שציבור זה מתמצא בנדל"ן ומבין בתחום והוא נחשב לצרכן גדול של נדל"ן במדינת ישראל. אנשים מבינים שמדובר כאן בהשקעה שנתפסת כסולידית ואמינה ולכן מוכנים להשקיע".

קרנות הריט מהווים אחד מאפיקי ההשקעה הגדולים ביותר בעולם. בארה"ב קרנות הריט למגורים בלבד הינם בהיקף של למעלה מ 130 מיליארד דולר וממשיכות להתרחב ולגדול כל העת. כעת קרנות הריט למגורים מגיעות גם לישראל ומאפשרות לאזרח להשקיע באפיק זה.

קרן מגוריט מנוהלת ע"י אישים בעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי לשעבר: אייל גבאי, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר (יו"ר); מנכ"לית האוצר לשעבר יעל אנדורן (יו"ר ועדת אסטרטגיה); ומנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים לשעבר מתי דב (מנכ"ל). הצוות הניהולי כולל גם את גיא פרג (יו"ר דירקטוריון אספן גרופ) ואורי ברוך (לשעבר מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט), שיכהנו כדירקטורים בדירקטוריון.

מגוריט ישראל הראשונה אשר לקחה את היוזמה להקים קרן ריט למגורים ולהציע אלטרנטיבה כדאית להשקעה במגורים לציבור הרחב. המשקיעים ייהנו כאמור ממס רכישה נמוך במיוחד והטבות מס נוספות, בנוסף, הקרן תרכוש לפחות 20 יחידות דיור בכל פרויקט בפריסה גיאוגרפית או מקבצי דיור שיוצעו למכירה על ידי המדינה, מה שיוזיל משמעותית את עלויות רכישת הדירות ויאפשר לקרן לנהל ולתחזק את הנכסים באופן יעיל ואיכותי.

הקרן תשכיר ותחזיק את הדירות לפרקי זמן ארוכים. על פי החוק הקרן מחויבת לחלק באופן קבוע מדי שנה לפחות 90% מרווחיה, שינבעו מדמי השכירות שיניבו הדירות, כדיבידנד לבעלי מניותיה. מה שיאפשר למחזיקים בה ליהנות מהכנסה שוטפת וקבועה של הרווחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר