חשיפה בלעדית

קמיע בכתב ידו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל התגלה בין ספריו

במעונו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל נחשף בימים האחרונים קמיע - אותו כתב הרב בכתב ידו • "קמיע לכל דבר בדוק ומנוסה", כתב עליו מרן • האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא: "קמיע נדיר" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי)

חשיפה: בימים האחרונים נחשף ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף הירושלמית, קמיע, שנכתב בכתב ידו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל.

בראש הקמיע, כך נודע ל"כיכר השבת", הרב כתב: "קמיע לכל דבר בדוק ומנוסה", מתחת לזה ישנו רצף של שמות קודש וראשי תיבות.

במשך שנים ארוכות ידעו בני ביתו ומקורביו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כי ישנו קמיע בכתב ידו, שהרב השתמש בו מספר פעמים, אך לא הצליחו לאתרו.

גם לאחר פטירתו ניסו בני הבית לאתר את הקמיע, אך ללא הצלחה. ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים, במהלך המעבר על ספרי מרן ברחוב הקבלן 45, חשפו בני המשפחה את ה'קמיע' בכתב ידו של הרב שנכתב על ספר שישב בקצה הספרייה.

הקמיע נכתב על הכריכה הפנימית, כשמבדיקת הכתב יד עולה כי הוא נכתב, ככל הנראה, בזמן שמרן היה בשנות ה-40 לחייו.

על פי המידע שהגיע ל"כיכר השבת", במשך השנים הרב צילם את הקמיע למספר מקורבים שהיו זקוקים לו וביקש מהם להניחו בכיס, כך שיתכן וכיום ישנם אנשים שמחזיקים בהעתק של הקמיע.

כמו כן, ביממה האחרונה הקמיע הובא למעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה. הרב התפעל והתבטא כי מדובר ב"קמיע נדיר. מדהים לראות את גודל ההבנה של מרן בתורת הנסתר".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי במספר ספרי קבלה שנמצאו בביתו של מרן, התגלו הערות בכתב ידו של הרב, מה שמלמד על היקף עיסוקו גם בתורת הנסתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר