מפעל הפיס השקיע 850 מיליון שקל ברשויות החרדיות

לקראת פתיחת שנת הלימודים, הציג יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין את השינויים שנעשו בשנים האחרונות לשילוב ראוי של המגזר החדדי: "בעשור האחרון הושקעו מאות מיליונים שרובם הופנו לתחום החינוך" (כלכלה, שיווקי)

במפגש כתבים, עוזי דיין ויעקב גוטרמן (צילום: יחצ)

במסיבת עיתונאים בבית מפעל הפיס לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה בהשתפות ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, הציג יו"ר הפיס אלוף (במיל') עוזי דיין בפני המשתתפים את השינויים שנעשו בשנים האחרונות במפעל הפיס לשילוב ראוי של המגזר החרדי, בין השאר הזכיר מינויים של חברי ועדה ומועצות של הפיס מהמגזר שלא היו קודם לכן.

"בעשור האחרון השקיע מפעל הפיס 850 מיליון שקל לרשויות החרדיות, ורובם הופנו לתחום החינוך" פתח דיין את נאומו והסביר לנוכחים את אופן חלוקת הכספים לרשויות המקומיות ואת הקריטריונים לקבלת ההקצאות, "הקצאת הכספים נעשית על פי קריטריונים קבועים המונעים אפליה, ומתוך כך נוצרת חלוקה שווה גם למגזר החרדי".

בהתייחסו לאירועי ימי תרבות החלים בימים אלה, הדגים דיין את התאמת מגוון האירועים והמאמצים לשילוב אירועים מותאמים למגזר החרדי. "בהכוונת מועצת התרבות והאמנות של הפיס, הכוללת נציגה חרדית, שילשנו את כמות האירועים הייעודיים למגזר החרדי בבני ברק, מודיעין עילית, אלעד, אשדוד, ירושלים, ביתר עילית, בית שמש, נחל שורק, רכסים וקרית מלאכי".

דיין סיפר לנוכחים על תמיכת הפיס באמנים חרדיים בסכומים של מאות אלפי שקלים, במגוון תחומים כמו אמנויות הבמה, המסך, הספרות ותחומי אמנות נוספים.

לדברי דיין, גולת הכותרת בקשר בין הפיס למגזר החרדי הוא פרוייקט החיבורים התורניים המציין את השנה השישית לפרוייקט עם כ1200 חיבורים תורניים שנשלחו על ידי אברכים ותלמידי חכמים בשנה זו, ולמעלה מ7350 חיבורים תורניים שנשלחו לפרוייקט מתחילתו. היחס המיוחד לפרוייקט זה, ניכר בין השאר בהגדלת מספר הזוכים והגדלת סכומי הפרסים.

לאחר מכן כובד ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן שהציג את המהפך שעובר מפעל הפיס מאז שילוב נציגים וחברים בוועדות השונות במפעל הפיס.

גוטרמן שיבח את תרומתו של עוזי דיין באופן אישי והפיס בכלל למודיעין עילית וסיפר כי בתקופת שירותו כאלוף פיקוד המרכז חתם דיין על הקמת מודיעין עילית: "הייצוג שהמגזר החרדי מקבל בפיס זה יוזמה אישית של עוזי דיין ולא בעקבות פניה של פוליטיקאים חרדים, העזרה והסיוע של הפיס לרשויות החרדיות הוא אוויר לנשימה" והדגיש "המקוואות זה הדוגמא, אין עוד גוף ציבורי בישראל כמו הפיס שמסייע לרשויות להקים מקוואות".

גוטרמן הוסיף "לפני כמה שנים פרויקט בימות פיס התאים רק לאוכלוסיה הכללית, עד שראשי רשויות חרדיות ביקשו לקחת חלק בפרויקט, וכמובן שגם התקציב גדל. מסכום של 11 מיליון שקל בשנים עברו לסכום - 70 מיליון שקל, בשנה בנוכחית".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר