לאחר שנים של נתק

חתונת השלום: מרן הרב שטיינמן השתתף בשמחת בית גור

היסטוריה ביהדות החרדית: מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן, השתתף בשמחת חתונת חסידות גור הנערכת הערב בירושלים, זאת לאחר שנים ארוכות של נתק מול החצר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

היסטוריה ביהדות החרדית: מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן, הגיע הערב (שלישי) בהפתעה לשמחת חתונת חסידות גור, הנערכת הערב בירושלים.

בגור לא ידעו על בואו של הרב שטיינמן, שלא היה מתוכנן, "הרבי קם והעביר לו את כסאו" סיפרו נוכחים באירוע. "האולם רעד מהשירה האדירה", מספר ל"כיכר השבת" יעקב, חסיד גור מרוגש, "הרבי קם מלוא קומתו".

יחד עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגיעה לאירוע פמליה של אנשי ביתו - הרב דוד שפירא, הרב איסר שוב, הרב אשר שטיינמן, הרב איצ'ה רוזנגרטן, עורך "יתד נאמן" הרב ישראל פרידמן, מנכ"ל העיתון זליג אורלנסקי, יצחק ויזל וסגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא.

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

שני גדולי הדור לא נפגשו בשנים האחרונות, לאחר מתיחות שנוצרה, מה שגרם לאי שקט ולמתיחויות בין סיעת אגודת ישראל החסידית לסיעת דגל התורה הליטאית

לפני למעלה מעשור, היתה קיימת "ברית" של ממש בין החצרות, כאשר מרן ראש הישיבה נסע למסע משותף יחד עם הרבי מגור בארה"ב לגיוס כספים לטובת רשת החינוך העצמאי.

יחסי השלום בין החצרות גרמו לאחווה ורעות ביהדות החרדית, אלא ש"השטן קיטרג", ולאחר הנסיעה ההיסטורית המשותפת נוצר קרע מסוים שגרם כאמור למתיחות בין גדולי הדור וכהמשך לכך גם למתיחות מסויימת שריחפה כל העת ביהדות החרדית בין החסידים לליטאים ובין הסיעות שמרכיבות את מפלגת יהדות התורה.

בעיגול: מרן הגראי"ל והאדמו"ר מגור, הערב (באדיבות המצלם)

הערב, נעשית היסטוריה של ממש, כאשר מרן הגראי"ל שטיינמן ממרומי גילו ו-103 שנותיו מטריח עצמו להשתתף בשמחת נישואי נכד האדמו"ר מגור, הרי שמדובר בסגירת מעגל של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר