התקשורת העולמית עוקבת אחר מצבו של פרס | סיקור

אשפוז הנשיא לשעבר עורר התעניינות רבה בכלי תקשורת שונים ברחבי העולם, כולל בעולם הערבי. סוכנויות הידיעות השונות העבירו באופן שוטף דיווחים על מצב בריאותו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(בן קלמר, פלאש90)

מצבו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, מעניין גם כלי תקשורת רבים בעולם שהקדישו הלילה (ד') כותרות בולטות לדיווחים על אשפוזו בעקבות אירוע מוחי שבו לקה. גם סוכנויות הידיעות המובילות "רויטרס", AP ו-AFP הקפידו לדווח על כל התפתחות במצבו של פרס.

פרס הפך בשנים האחרונות לאחד הפוליטיקאים האהודים בעולם הדיפלומטיה, בוודאי האהוב ביותר מבין הפוליטיקאים הישראלים. הוא אמנם לא נחשב לנואם מהדגולים שראינו אך משהו בדמות ה"סבאל'ה" בן ה-93 שהתרוצץ ממדינה למדינה בביקורים רשמיים בצלילות מרשימה עשה לפרס תדמית חיובית ואהובה.

ברשתות התקשורת השונות הוסיפו לדיווחים על מצבו מידע על תולדותיו של הנשיא וראש הממשלה לשעבר, והדגישו את זכייתו בפרס נובל לשלום. "פרס סיים את שבע שנות כהונתו כנשיא ב-2014. עד אז הוא היה חלק מהפוליטיקה הישראלית במשך יותר מחצי מאה, וביצע כמעט את כל התפקידים הבכירים בממשלה, החל משר ביטחון ועד ראש ממשלה - משרה שמילא פעמיים", נכתב בדיווח ב-CNN.

"פרס, אחרון האבות המייסדים של מדינת ישראל, מילא כמעט את כל התפקידים החשובים במדינה", נכתב בגרדיאן הבריטי.

גם כלי תקשורת ערבים ומוסלמים דיווחו על מצבו של פרס שכזכור טבע את המושג עליו התעקש שנים רבות "מזרח תיכון חדש". בעוד הדיווח ברשת "אל-ג'זירה" היה נייטרלי והזכיר את הדיווחים של שאר כלי התקשורת בעולם, בדיווח של הערוץ הממלכתי "Press TV" באיראן הדגישו כי בתקופת כהונתו של פרס כנשיא "כמעט 4,000 פלסטינים איבדו את חייהם במהלך שתי מלחמות שיזם המשטר הישראלי".

סוכנות הידיעות הרוסית
פרס בטיפול נמרץ, BBC
וושינגטון פוסט
סוכנות הידיעות האיראנית
הגרדייאן הבריטי
אל ג'זירה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר