פרסום ראשון

מאבק חדש בירושלים: רבני שכונת בית וגן נגד מלון 'שלום'

הנהלת מלון 'שלום' בשכונת בית וגן בירושלים, מבקשת להגדיל את שטח המלון ולבנות חדרים נוספים - אולם רבני השכונה הכריזו מלחמה: "המלון חריג בשכונה, יכפיל את הקושי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מלון "שלום" בבית וגן (מתוך אתר booking.com)

פרסום ראשון: הנהלת מלון 'שלום' בשכונת בית וגן בירושלים, מבקשת להגדיל את שטח המלון ולבנות חדרים נוספים - מה שמרתיח את רבני ועסקני השכונה החוששים שהמהלך יביא תיירות נוספת על הקיימת, מה שיצור לדבריהם בעיות צניעות בשכונה החרדית.

ועדת תכנון ובניה בראשות סגן ראש העיר מאיר תורג'מן דנה הצהריים (רביעי) בבקשה. המלון מכיל כיום 280 חדרים והיא התבקשה לאשר תוספת של 170 חדרים. הוועדה דחתה את הבקשה בשל בעיות בתכנון והתחבורה במקום ובמקביל מתעלמת מאופי השכונה וצרכי התושבים, ההחלטה התקבלה פה אחד.

"עבדנו בצורה נכונה, הפכנו את הדיון לדיון מקצועי, לא נגררנו למאבק חרדים-חילונים', וכך הצלחנו לשכנע גם את חברי הוועדה החילוני" אומר גורם חרדי בוועדה. הנהלת המלון צפויה כעת לעבוד על תוכנית חדשה בכדי להביאה שוב לדיון בוועדה.

הרב עזריאל אוירבך על רקע המלון (גוגל מפות)

ל"כיכר השבת" נודע כי רבני השכונה יצאו בדעה אחידה נגד הבקשה וביקשו מהעירייה ומחברי המועצה החרדים למנוע את האישור.

במכתב ששיגרו רבני השכונה, ובראשם הגאון רבי עזריאל אויערבאך, לוועדת תכנון ובניה, נכתב בין היתר על השקט והשלום השורר בשכונת בית וגן. אך הודגש באשר למלון: "מלון 'שלום' המצוי בשכונה הינו חריג בשכונתנו. יש להניח שכיום הוא לא היה מוקם בשכונה זו. ודאי שלא באופי הנוכחי שלו. ואין מקום להאריך". הרבנים מציינים שמפני השלום הם החליטו שלא לעורר סערה בנושא.

הרבנים מתייחסים לכוונה להרחיב את המלון: "הובא לידיעתנו כי התוכנית מבקש להכפיל את קיבולת המלון. מה שיביא כמובן מאליו את הכפלת הקושי".

הרבנים פונים: "נבקש להביא את דעתנו, דעת תורה חכמה וזקנה, לפיה אין מקום כלל ועיקר לתמוך בתוכנית זו, וכל מי שהאמת והשלום יאהבו מצווה עליהם לסייע בכל כוחם למנוע פגיעה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר