"שמשות"

יפתח דקל חוזר מהודו עם אלבום בכורה

הזמר והיוצר, יפתח דקל, באלבום בכורה בהפקתו של המפיק המפורסם, שמוליק דניאל. דקל שפגש את היהדות לראשונה בליל הסדר בהודו אחראי על הלחנים והמילים

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

אלבום הבכורה של יפתח דקל כולל בתוכו 12 קטעים בעברית אותם כתב הלחין ועיבד, בהפקה של שמוליק דניאל (שולי רנד, עמיר בניון, דודו טסה ועוד).

דקל, בחור מאוד לא שגרתי, חוקר גבולות וסקרן עד לאין קץ, לימד את עצמו לנגן כמעט על כל כלי, שכר אורווה במושב אורה, שיפץ אותה והתחיל בהפקת אלבומו הראשון. כשהרגיש שזה נהייה רציני ומגובש פנה לשמוליק דניאל.

סיפורו של יפתח דקל (32), הוא סיפור של מסע שמתחיל ברוח קדים המדברית, שם גדל והלחין שירים כבר בתור ילד. הסיפור ממשיך בהודו, שם הפיק מסיבות טראנס עצומות בגודלן. בסיפור המסע שלו, כמו בסיפורים הטובים באמת, יש טוויסט בעלילה. אלוקים, כך קוראים לטוויסט, ובתוך מוזיקה של 150 BPM, הוא נגלה ליפתח.

כפליט וודסטוק שפספס בכמה עשורים, היה לו את הצורך לנסוע, לחקור ובעיקר לשמוע מוזיקה בצורה בלתי פוסקת - יפתח מגיע לרישיקש לקראת חג הפסח 2007.

כיהודי טוב היוצא מעבדות לחרות, הוא מקבל מפתח לדלת חדשה, שמאחוריה חיכו תובנות חדשות, מרגשות, משנות חיים, מתוות מסלול. באותו לילה דרמטי, יפתח קיבל מפתח לעולם רוח חדש ולשירים חדשים עם צבע שלא ראה לפני כן.
בשנה האחרונה גר עם משפחתו בפרדס חנה, שם מוצא את החיבור המדויק בין החופש, המרחבים, השדות, המוזיקה והיהדות.

דקל מושפע מאוד מהרוק הקלאסי של הסיקסטיז והסבנטיז, ומחבר אותה למוסיקה עכשווית. האקלקטיות הזו מתבטאת במרחבי הצלילים. השירים עוסקים רבות בחיכוך התדיר שיש בתוך יפתח דקל, בין החושך לאור, בשאיפה להעלות כל מצב סתמי, או כואב, לשורשו, ולמצוא את הרפואה המיוחדת בשבילו. בימים אלה חזר מסיבוב הופעות בהודו שם חלק במה עם אהוד בנאי, שי צברי ועוד.

האזינו ל"אוי" מתוך האלבום:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר