אגד רכשה 340 אוטובוסים סינים חדשים מאיש העסקים החרדי איציק קויפמן

האוטובוסים הסינים חודרים לשוק הישראלי במהירות כשענקית התחבורה הישראלית, אגד הזמינה השבוע 340 אוטובוסים בין עירוניים סיניים מאיש העסקים החרדי איציק קויפמן (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אוטובוס של חברת הבת של אגד (צילום: מתוך ynet)

חברת אגד רכשה בשבוע שעבר 340 אוטובוסים בין־עירוניים סיניים מתוצרת יוטונג. האוטובוסים הראשונים ייכנסו לפעילות כבר בתחילת 2017.

העסקה מוערכת בכ-240 מיליון שקל, סכום המשקף מחיר של כ-700 אלף שקל לאוטובוס. מדובר במחיר נמוך לעומת מיליון שקל ויותר, ששילמה אגד עבור האוטובוסים האירופים שרכשה עד כה, אשר מורכבים בישראל. המרוויח הגדול מהעסקה הוא איש העסקים החרדי, איציק קויפמן שהוא מבעליה של חברת צ'יינה מוטורוס. קויפמן הוא לשעבר פעיל פוליטי מוכר ונציג של "יוטונג" - חברת האוטובוסים הגדולה בעולם.

האוטובוסים הסינים הגיעו לישראל ובגדול גם בעסקאות נוספות. בחודש האחרון השלימה אגד שתי רכישות ראשונות בתולדותיה של תוצרת סינית, כשבמקביל גולדן דרגון ו-BYD הסיניות זכו במכרז נוסף של אגד לרכישת 25 אוטובוסים חשמליים שיופעלו בחיפה, במימון המשרד להגנת הסביבה. בעבר הצטיידה החברה הבת, אגד תעבורה, באוטובוסים של יוטונג, המיובאים על ידי חברת צ'יינה מוטורס. במסגרת המכרז של אגד זכתה גולדן דרגון גם בחוזה לאספקה של 84 אוטובוסים רגילים.

בעוד המכוניות הסיניות לא הצליחו לחדור עד כה לתודעת הצרכן הישראלי, האוטובוסים דווקא זוכים לביקוש. בשנה האחרונה מסרה צ'יינה מוטורס בישראל 460 אוטובוסים של יוטונג - גידול של 81% ממסירות האוטובוסים של החברה בתקופה המקבילה ב–2015. החברה תמסור השנה כ-700 אוטובוסים למפעילות התחבורה הציבורית ולחברות היסעים פרטיות.

האוטובוסים שרכשה אגד מיוטונג נחשבים לנוחים ומשוכללים והם מצוידים בחיבורי USB המותקנים מעל המושבים, וניתן לחברם לאינטרנט אלחוטי (WIFI).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר