מאזינים זועמים

"ממש שפיכות דמים": פרטי השידוך נידונו בשידור בגלי צה"ל

פוסט שנוי במחלוקת שהופץ ברשתות החברתיות ועסק באופן מקומם בעניינו של השידוך בחתונת גור, עלה כדיון לגיטימי במהלך שידור תכנית רדיו בגלי צה"ל. "ממש בושה חרפה" אמר ל"כיכר השבת" חרדי שהאזין לתכנית (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
חתונה, אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

בזווית עיניהם של רבבות החוגגים אמש (שלישי) בשמחת נישואי נכד כ"ק האדמו"ר מגור, נקוו דמעות של התרגשות כאשר חזו באותם רגעים היסטוריים של אחדות ושלום בין ענקי הדור, כשמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הטריח עצמו ועלה מבני ברק לירושלים על מנת לשדר לכלל ישראל מסר של פיוס ואחווה ושוחח עם הרבי ארוכות. הבוקר, הקדיש העיתון "יתד נאמן" את 'אוזן שמאל' של כותרתו הראשית לפיוס ולשלום.

אלא, שלצד קורת הרוח שנרשמה בציבור החרדי השמח על ליכוד השורות בבחינת "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם", בחרו גולשים ברשתות החברתיות לדון בפרטים אישיים של הזוג, תוך התבטאויות נגד אופן 'השידוך' במגזר החרדי בכלל ובחסידות גור בפרט.

אחד הפרסומים בנושא, בו טענה אשה בעלת חזות חרדית כי הכלה מאמש נישאה לחתן ללא שידעה פרט מסויים אודותיו, אף הוזכר בשידור בגלי צה"ל, ו"זכה" לדקות שידור ארוכות, במהלכן עסקו מגישי התכנית יחד עם מרואיינים ב"סוגיה".

הרגעים המרגשים בחתונת גור (באדיבות המצלם)

במהלך התכנית ציטטו בתחנה את דבריה של האישה, ותמהו על שיטת הנישואין בציבור החרדי, כביכול היא נעשית ללא התאמה מוקדמת וללא בדיקה מראש ולעתים אף תוך כפייה ואילוץ.

היידי מוזס, פעילה חברתית וחברה בחסידות ויז'ניץ בעברה, גינתה בשידור את ההתנהלות בחסידות, ואמרה כי מדובר בתופעה: "אין לה זכות בחירה, או הבנה. לוקחים ילדה מסכנה ודנים אותה לחיים קשיים, היא לא היחידה". מוזס טענה כי הכלה אינה יכולה לבדוק האם החתן סובל מבעיה מסוימת.

אנשי חינוך ששמעו את השידור, מספרים ל"כיכר השבת" על הזעזוע הכבד שאחז בהם כששמעו את הפגיעה בגדולי ישראל. "זה היה פשוט נורא, סגרתי את הרדיו", מספר בכאב גורם חינוכי ומוסיף: "לחשוב שהם מדברים... הרי שיטת הנישואים שלהם מובילה לגירושין ומרעין בישין אחרים. כל יום אפשר למלא ספר מהחוליים שנגרמים בשל שיטת ההכרות אצלם והם עוד מעזים לטעון שאצלנו החסידים הבעיה?".

"זו בושה וחרפה שאלו התכנים שממומנים ע"י משלם המסים ופועלים בחסות צבא הגנה לישראל" הוא מוסיף. לגופן של הטענות, מבהיר ל"כיכר השבת" גורם המכיר את המשפחות כי מדובר ב"הבל ורעות רוח". לדבריו: "כל הפוסט הינו גיבוב של שטויות של אנשים שאינם מבינים בנושא והופכים עצמם למאבחנים בגרוש".

"מלבד זאת", אומר הגורם "הרי מדובר בשפיכות דמים ממש של החתן והכלה, של בני המשפחה ושל הקהילה כולה. מי מעז לעשות עוולה שכזאת?".

יצויין כי ברשתות החברתיות תקפו גולשים רבים את כותבת הפוסט, וטענו כי היא טועה ומטעה, מה גם שאם היה מדובר בציבור הכללי, זו דווקא הייתה סיבה לגאווה מאחר ומדובר ב"שילוב חריגים ובמתן הזדמנויות ושוויון לכל אחד. מדובר בצביעות וגסות רוח של עוכרי ישראל ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר