מסמכי Guccifer 2.0 Leaks מגלים

ברשימת "התורמים הכבדים": תומכת בחרם על ישראל

עיון במסמכים שמסעירים את המפלגה הדמוקרטית מגלה כי היא קיבלה סכום של 1,449,643 דולרים מאיילת ולדמן, פעילה אנטי-ישראלית בולטת ותומכת בארגון ה-BDS. ולדמן: "מצחיק מאוד" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות (צילום: שאטרסטוק)

איילת ולדמן, פעילה אנטי-ישראלית בולטת ותומכת של ארגון ה-BDS הקורא לחרם על ישראל, נמצאת ברשימת התורמים הכבדים של המפלגה הדמוקרטית. הרשימה מבוססת על מידע שהגיע מפרויקט Guccifer 2.0 Leaks הקשור ל"וויקיליקס" וניזון ממסמכים שהושגו מהפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, על פיהם ולדמן העבירה לכאורה תרומות בסך של 1,449,643 מליון דולרים בעת שקלינטון התמודדה בבחירות מול ברק אובמה.

אמש (שלישי), המסמך פורסם לראשונה בחשבון טוויטר של אקטיביסט אמריקני, וכלל את רשימת התורמים באותה תקופה. מבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי בין התורמים הכבדים לכאורה - גם איילת ולדמן, פעילה אנטי ישראלית בולטת.

ברשימה נמצאים אנשי עסקים ודיפלומטים רבים שתרמו סכומים גדולים למפלגה הדמוקרטית ובהמשך חלקם הגדול מונה לתפקידים בכירים בממשל האמריקני - כולל שגרירים במדינות שונות בעולם. הביקורת עד כה מפרסום הרשימה באה לביטוי בעיקר בנוגע אליהם ולתמורה שלכאורה קיבלו בעקבות כך, אולם כעת עולה מהמסמך כי גם דמות אנטי-ישראלית מוכרת תרמה לכאורה סכומים גדולים לקמפיין.

ציוץ של ולדמן נגד ישראל (טוויטר)

ולדמן נמצאת במקום ה-26 ברשימת התורמים הגדולים, וכאמור העבירה לפי המידע שבמסמך סכום של 1,449,643 מליון דולרים. ולדמן, יהודיה וישראלית לשעבר, הינה אשת עסקים וסופרת שנחשבת מזה שנים לאחת הפעילות האנטי-ישראליות הבולטות בתרבות האמריקנית. בשנים האחרונות היא אף הביעה תמיכה פומבית ברעיון החרם על ישראל.

בשנת 2014, בעיצומו של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, כתבה ולדמן בחשבון הטוויטר שלה: "עד עתה התנגדתי לרעיון החרם על ישראל - BDS, אבל לא עוד", לציוץ צורפה כתבה אנטישמית הטוענת כי "שתי אוניברסיטאות ישראליות תומכות בהמשך הטבח הישראלי בעזה", בתוך הכתבה מוסבר כי האוניברסיטאות שהעניקו הקלות לסטודנטים המשרתים במילואים "תומכים בכך בטבח הישראלי בעזה".

הרשימה שנחשפה, מבוססת על מידע שהושג בפריצה למחשבי המפלגה

יהודי אמריקני תומך המפלגה הדמוקרטית, אמר ל"כיכר השבת": "זה חוצה את הקו האדום. לא נוכל להעניק תמיכה למי שמחובר רעיונית וכלכלית לשונאי עם ישראל המשמיצים את מדינת היהודים ברחבי העולם".

"בימים כאלו, כאשר ישראל נאבקת באלו שמוציאים את דיבתה רעה, לא ייתכן שאנחנו כאן נפנה עורף ונשלב ידיים עם מי שקוראים להחרמתה של המדינה. אני מצפה שבמפלגה הדמוקרטית יודיעו על התנערות פומבית וישגיחו מעתה ואילך על מקורות הכספים והתרומות".

הוא הביע תקווה כי "אם לא תהיה התנערות, ייצאו חלק מראשי הקהילה בגלוי נגד תמיכה בקלינטון בעקבות מענקי התרומות מטיפוסים שבעיניים שלנו נתפסים כשליליים".

את תגובת ולדמן לא ניתן היה להשיג עד לשעת פרסום הכתבה, אולם לאחר פנייה שנשלחה אליה, היא צייצה בטוויטר: "מצחיק מאוד, אומרים שהיו לי 1.5 מיליון דולר לתרום לדמוקרטים, הלוואי! אם כי אני הייתי נותנת למניעת ילודה, לא לדמוקרטים!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר