הרופאה של קלינטון: כשירה להיות נשיאה

הרופאה האישית של המועמדת הדמוקרטית פרסמה מכתב על מצבו הבריאותי של הילרי קלינטון ולטענתה היא בריאה וכשירה לשמש כנשיאת ארה"ב גם לדעת רופאים אחרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(Evan El-Amin / Shutterstock)

הסערה סביב כשירותה הבריאותית של המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ממשיכה לתפוס מקום מרכזי במערכת הבחירות לנשיאות שאמורות להתקיים תוך חודשיים. במטה קלינטון מנסים לצמצם נזקים כשהם מפרסמים הלילה (חמישי) מכתב של הרופאה האישית שלה ובו נכתב כי היא כשירה לכהן כנשיאה ודלקת הריאות שבה לקתה בנסיגה ואינה מדבקת.

במכתב בן שני עמודים שנשלח לכלי התקשורת האמריקניים כתבה ד"ר ברדק כי היא מתרשמת שקלינטון בריאה, אף כי הדגישה שסבלה בשנה החולפת מבעיות בסינוסים ומזיהום באחת מאוזניה. קלינטון עברה בדיקת סי.טי שאישרה את קיומה של דלקת הריאות, נכתב, והיא נמצאת בעיצומו של טיפול אנטיביוטי.

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי לפי המכתב בבדיקות שעברה קלינטון נמצאו ממצאים תקינים - גם על פי חוות דעת של רופאים שלא טיפלו בה קודם לכן. לחץ הדם שלה תואר כתקין ורמת הכולסטרול "מצוינת". עוד נכתב כי קלינטון "אינה נמצאת בסיכון למחלות נפוצות לאישה בגילה".

הפרסומים בנוגע למצבה הרפואי של קלינטון מגיעים בעקבות הסערה סביב התמוטטותה לאחר טקס הזיכרון לנפגעי פיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק, ממנו יצאה מוקדם מהצפוי - ותועדה באופן אירוני על ידי אחד מתומכיה כשהיא קורסת ונגררת על ידי אנשיה אל תוך רכבה. קלינטון הופיעה לאחר שעתיים מחוץ לדירתה של בתה צ'לסי כשהיא נראית בריאה ומנופפת בידה לצלמי התקשורת. הופעתה המחויכת זמן קצר כל כך לאחר שהתמוטטה העלתה תיאוריות קונספירציה רבות ברשתות החברתיות, כשהבולטת שבהן היא שימוש בכפילה. רק יום לאחר מכן נמסר מהמטה שלה מכתב של רופאה האישית שדיווחה כי היא חולה בדלקת ריאות.

עד אתמול לא התבטא טראמפ באופן בוטה כנגד קלינטון בנושא ונתן לסרטון המביך לעשות את העבודה בשבילו. אך הלילה תקף טראמפ את קלינטון בדברים שנשא בפני קהל תומכים באוהיו, וטען כי אין לה את הכוח להוביל עצרות רועשות כמו שהוא עושה. "אתם חושבים שהילרי תוכל לעמוד כאן במשך שעה ולעשות את זה?", שאל טראמפ, ומיד השיב: "אני לא חושב, אני לא חושב". טראמפ אף עקץ את קלינטון כשאמר ש"חם בחדר", ובכך רמז לטענה של מטה קלינטון כי סבלה מהתייבשות במהלך הטקס בניו יורק.

לאחר מכן הוסיף והתייחס לעניין כשאמר: "קלינטון שוכבת במיטה, מתאוששת". הקהל השיב בקריאות בוז, וטראמפ הוסיף: "אנחנו רוצים שתשתפר, שהיא תשוב למסלול".

בסקר בחירות שנערך באוהיו ושפורסם אתמול, טראמפ זכה לתמיכה של 48% בקרב הנשאלים, לעומת קלינטון שמקבלת תמיכה של 43%. בסקר שפורסם בשבוע שעבר הוביל טראמפ על קלינטון במדינת אוהיו באחוז אחד בלבד. הסקר נערך כשברקע מצבה הרפואי, והסערה שעוררה לאחר שתיארה את בוחריו של טראמפ כגזענים

לסקר באוהיו יש חשיבות רבה. מאז ההתמודדות בין ג'ון קנדי לריצ'רד ניקסון ב-1960, ניבאו תוצאות הבחירות במדינה שבה מתגוררים כ-12 מיליון בני אדם את תוצאות ההצבעה בכל ארצות הברית. בסקר של מכון קוויניפיאק, שפורסם בשבוע שעבר, טראמפ השתווה לקלינטון במדינת המפתח פלורידה, וניצב במקום השני רק בצפון קרוליינה ובפנסילבניה.

גם בסקרים כלליים זוכה טראמפ ליתרון נאה, בסקר של הלוס אנג'לס טיימס שנערך אתמול מוביל טראמפ על פני קלינטון בכמעט 5%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר