מאה שנה אחרי

אף פעם לא מאוחר: האיש המבוגר ביותר בעולם יחגוג בר מצווה בגיל 113

ישראל קרישטל, האדם המבוגר ביותר בעולם על פי שיאי גינס, יחגוג בקרוב "בר מצווה", באיחור של מאה שנה. "אנו נברך אותו, נרקוד איתו ונשמח" אמרה בתו שולמית (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: גינס)

כמאה מקרובי משפחתו של ישראל קרישטל, מי שהוכתר לפני כחצי שנה כאדם המבוגר ביותר בעולם על פי ספר השיאים של גינס - יחגוג בקרוב בר מצווה, זאת לאחר שלא זכה לחוות את המאורע בילדותו.

קרישטל יציין את בר המצווה המאוחרת במסגרת חגיגות יום ההולדת ה-113 שלו. בתו, שולמית קרישטל, אמרה לסוכנות הידיעות DPA כי הם מתרגשים לקראת המאורע. "אנו נברך אותו, נרקוד איתו ונשמח".

בהתאם לתאריך הלידה שלו, היה אמור קרישטל לחגוג את בר המצווה בשנת 1916, אולם מלחמת העולם הראשונה טלטלה את פולין ומנעה ממשפחתו לציין את המאורע החגיגי.

קרישטל מדבר (באדיבות חדשות 2)

מאוחר יותר, בשנות מלחמת העולם השנייה, קרישטל ומשפחתו גורשו לגטו. הוא איבד את ילדיו ואישתו במחנה אושוויץ - אולם הוא עצמו ניצל בשל הידע הרב שלו בייצור ממתקים. לאחר ששרד את שנות הזעם, הוא נישא בשנית ועלה לישראל.

הוא נשאל בשנה האחרונה מה הסוד שלו לחיים ארוכים ואמר כי הוא "מאמין שהכל נקבע מלמעלה. אנחנו לעולם לא נדע את הסיבות לכך. היו יותר חכמים, חזקים וטובי מראה ממני שכבר לא בחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר