בין כוכבי התחקיר: שדרן חרדי

ערוץ 2 חושף: רבנים חיתנו יהודים וגויים - תמורת אלפי ש"ח

תחקיר ערוץ 2 חושף כי רבנים בישראל נתפסו מחתנים בני זוג שאחד מהם אינו מוכר כיהודי בתמורה לאלפי שקלים. בין המככבים בתחקיר - שדרן בתחנת רדיו חרדית שטוען הערב: "הכל שטויות" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

שבירת כוס, טבעות וכתובה - כל התפריט הקבוע, הכל כלול בחופות ה"ייחודיות" שנערכים בישראל על ידי כמה רבנים. אלא שהפעם מדובר לכאורה בנישואים של פסולי חיתון, בהם כאלה שלפחות אחד מבני הזוג נחשב כאינו יהודי מבחינת הרבנות הראשית. כך חושף תחקיר שמפרסם הערב (חמישי) ערוץ 2.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחד הרבנים שמככבים בתחקיר משמש במקביל לעורך חופות גם כשדרן בתחנת רדיו חרדית מוכרת. בשיחה עם "כיכר השבת" נשמע הערב השדרן מופתע מהטענות נגדו ואמר כי "לא היה ולא נברא. הכל שטויות".

השערורייה גוברת כשמתברר שמדובר במי שמופיעים ברשימת הרבנים המורשים לעריכת חופה וקידושין מטעם הרבנות, ועורכים מטעמה גם חתונות כדת וכדין. מעבר לכך שהחופות האמורות הן לכאורה בניגוד מוחלט לחוק, זוהי גם הפרה בוטה של כל כללי ההלכה הבסיסיים - והכל, לפי הטענות, תמורת אלפי שקלים.

על פי הדיווח, מדובר ברבנים ששמותיהם עוברים מפה לאוזן בין זוגות המתכוונים להינשא ושאחד מהם נחשב על פי ההלכה לגוי גמור. זוגות ששוחחו עם אתר חדשות 2 Online בו מובאת הידיעה, מספרים שזוהי תופעה נפוצה ומוכרת, במיוחד בקרב עולים ממדינות חבר העמים. במשרד לשירותי דת אמרו בתגובה לערוץ כי "הדברים נשמעים חמורים. המקרים ייבדקו ויטופלו".

מפליא לגלות, כי שניים מהרבנים הללו מודים כי הם עוברים על חוקי התורה, ולא מתביישים להצהיר כמה כסף הם דורשים עבור ה"שירות". "אני רב מטעם הרבנות שעורך גם חתונות כאלה", אמר אחד מהם לחדשות 2. "אפשר לומר שרוב החופות שלי הן למעשה כאלה. בגלל שאני עושה גם את זה וגם את זה, אני עושה את הטקס באופן מושלם, אחד לאחד, מדויק ממש. מי שנמצא באולם לא מרגיש בכלום, גם לא חרדים או דתיים".

"אני רב מאושר מטעם הרבנות הראשית לישראל, ואני עורך חופות כדת וכדין על פי ההלכה", אמר לחדשות 2 רב נוסף. "פונים אליי גם זוגות שאחד מהם לא מוכר כיהודי, שרוצים טקס חופה וקידושין כזה. אני מסכן פה את כל הקריירה, אני עושה את זה למרות שזה סיכון של המשרה שלי ואסור שהרבנות תתפוס אותי על כזה דבר".

הרב הוסיף ופירט: "אני מגיע עם כתובה וכל מה שצריך, עושה הכל כדת וכדין. אף אחד לא צריך לדעת כלום. השירות הזה עולה 3,000 שקלים, אני עושה חופות מאוד מרשימות ומעניינות, הקהל לא ישתעמם ובטח שלא ירגיש בהבדל כלשהו מחופה אמיתית".

בהכנת הידיעה סייע חיים אבני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר