רוק בועט, תהילים וכוונה - ביקורת מוזיקה

אלבום התהלים-רוק של יעקב ברינה הוא אלבום חובה לחובבי הרוק. ברינה בליוויו של המעבד המוזיקלי המוכשר ראובן חיון נותן למאזינים חוויה ייחודית ומעניינת. ביקורת אלבום (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

רוק עם נגיעות אתניות זה משהו מעניין וכשהוא מגיע עם זמר עם קול שמזכיר את הזמר ברי סחרוף, מהכיוון הטוב שלו ועם לחנים מעניינים לתהילים שמעובדים על ידי המפיק המוכשר במיוחד, ראובן חיון, זה תמיד שווה האזנה מעמיקה.

יעקב ברינה הוא זמר רוק ישראלי עוד בטרם חזר בתשובה. ברינה היה סולן להקת הפאנק "קראפ" ולאחר חזרתו בתשובה הוא שתק יותר מעשור אך הלחנים והמוזיקה הציפו אותו עד להחלטתו לצאת באלבום ראשון מתוך פרויקט 'שמים חדשים' שלדבריו כולל עוד שני אלבומים נוספים שיצאו בעתיד.

9 מתוך עשרה שירי האלבום "אחד" הם מילים מהמקורות מלבד "עולם הפוך" אותו כתב ברינה בעצמו. הלחנים באלבום נוגים מעט גם בשירים ה"בועטים" יותר. ברינה משתייך לזמרי ה"משחק" שקולם וסגנון שירתם משתנה משיר לשיר בהתאם לתוכן המילים כך הוא יכול "לנסר" סטייל סחרוף בשיר אחד ולהתחנן ולרגש בשיר אחר.

ראובן חיון הוא שם שהפך מוכר בשנים האחרונות בתעשיית המוזיקה הישראלית והיהודית, הוא מנגן בעצמו על כלים רבים ועיבודיו תמיד נשמעים במיטבם כשניכר שהוא מצליח לקלוט את היוצר שניצב מולו ולקלוע לסגנון המתאים עבורו. לחיון אין צבע או סגנון בולט והוא מעבד סגנונות שונים. גם במקרה של יעקב ברינה מצליח חיון לצבוע את לחניו בצורה מצוינת ומעניינת ובלי להשתלט על הבמה.

השיר "שמים הפוכים" אותו כתב ברינה בעצמו מעורר את החשק לשמוע אלבום עם יותר שירים מקוריים פרי עטו. למרות שגם לשירים מהמקורות הוא מספק לחנים מעניינים ולא בהכרח צפויים. עיבודי הרוק הסוערים באלבום מעניקים לתהילים גוון מעניין שכל חובב רוק ירצה לשמוע וליהנות ממנו.

עקבתי אחרי ברינה החל מהסינגל הראשון ששחרר וכבר בו שמעתי את החיבור העמוק שלו למילים והלחנים שמבטאים את האמת הפנימית שלו בלי פשרות ובלי קיצורי דרך. ממליץ בחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר