טרור בארה"ב?

ניו יורק: 29 בני אדם נפצעו בפיצוץ

פיצוץ אדיר החריד את מנהטן, 29 בני אדם נפצעו. המשטרה מצאה בקרבת מקום מטען נוסף, סיר לחץ וטלפון סלולרי, שככל הנראה הונח על ידי אותו מפגע • צפו בתיעוד (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיצוץ (קבוצת מדברים תקשורת)

טרור בארה"ב? 29 בני אדם נפצעו בפיצוץ עז שהחריד הלילה (מוצ"ש) את שכונת צ'לסי שברובע מנהטן בניו יורק. כוחות משטרה וכיבוי רבים הוזעקו לאזור. ממחלקת הכיבוי בניו יורק נמסר כי אף אחד מהפצועים לא נמצא בסכנת חיים. טרם ידוע מה היקף הנזק שנגרם בעקבות הפיצוץ אך המראות מהמקום מלמדים על פיצוץ לא קטן כלל.

ברשת "פוקס ניוז" דווח כי נחקר חשד שמדובר במטען חבלה מאולתר שהוטמן בפח אשפה. עם זאת, סוכנות רויטרס דיווחה מפי גורם משטרתי כי נבדקת אפשרות שלפיה הפיצוץ נגרם בטעות על ידי חומרי נפץ המשמשים בתחום הבניין.

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר כי אין בשלב זה ראיות שהפיצוץ קשור לטרור, אך הצטברו ראיות שמעידות שהוא נגרם כתוצאה ממעשה מכוון.

עדי ראייה סיפרו כי מאות בני אדם נמלטו ממקום הפיצוץ, בפינת רחוב מספר 23 והשדרה השישית, מחוץ למוסד שמעניק שירותים לעיוורים. הם הוסיפו כי אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) והמחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית, שאחראים על חקירת פעולות טרור, הגיעו לזירה. גורם בבית הלבן אמר כי הנשיא אובמה עודכן בנושא. המשטרה פרסמה הודעה על עיכובים שצפויים בתנועה באזור, בעקבות הנוכחות הערה של אנשי הביטחון.

ארה"ב סבלה מאירוע נוסף מסוג זה ביממה האחרונה, אתמול ביטלו הרשויות בניו-ג'רזי מרוץ התרמה ליחידת המארינס, דקות ספורות לפני הזנקתו, לאחר שמטען צינור התפוצץ בתוך פח שנמצא במסלול הריצה. לא היו נפגעים בפיצוץ. דה בלאזיו אמר במסיבת העיתונאים שערך - כי ככל הנראה אין קשר בין המקרים

משטרת ניו יורק פרסמה בטוויטר הודעה כי היא בודקת אפשרות למטען נוסף בזירה אחרת. ואכן כוחות המשטרה שערכו חיפושים בעקבות דיווח על מטען נוסף לאחר הפיצוץ שארע במנהטן, איתרו סיר לחץ מחובר לטלפון סלולרי ומתוכו יוצאים חוטי חשמל, ארבעה רחובות מזירת הפיצוץ, מה שמעלה את החשד כי מדובר באירוע טרור. כך דווח ברשתות הטלוויזיה בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר