המאבק מחריף

'העדה החרדית' נגד חב"ד: גיבוי למפגינים נגד הרב הבלין

"העדה החרדית" יוצאת למאבק בחב"ד בעקבות ההסכם עם צה"ל ומגבה את המפגינים נגד הרב הבלין המכונה "ראש מוכרי הנשמות". בצהריים: "העדה" וחב"ד יפגינו זה מול זה בקריית גת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
'העדה' על רקע הפגנה נגד מעצר המפגינים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90; צילומסך)

המאבק על הסכם הגיוס של ישיבות חב"ד מול שלטונות הצבא עולה מדרגה. היום (ראשון) צפויים להפגין אנשי "העדה החרדית" במספר מוקדים ברחבי הארץ תחת הכותרת "נשמות ישראל ודם ישראל אינו הפקר", נגד ההסכם של חב"ד ובעיקר נגד היוזם הרב משה הבלין רבה של העיר קריית גת הנחשב לגורם דומיננטי בייזום ההסדר.

המוקד העיקרי יהיה כצפוי בעיר קריית גת, בשעה 13:30, בהשתתפות רבנים ומשפיעים. בחב"ד מאיימים גורמים שונים להוציא את מאות תלמידי הישיבה בעיר להפגנת תמיכה נגדית ברב.

בתוך כך בסוף השבוע מעניק עיתון "העדה", בטאון "העדה החרדית", גיבוי רשמי להפגנות מול ביתו של רב ותמיכה חסרת תקדים.

העיתון מדבר על הניסיון של צה"ל לצוד נשמות טהורות ומגבה את צועקי החרד"ק על החייל בבית הכנסת בירושלים ובהמשך גם את האברכים שהפגינו בקריית גת.

ה"מאבטחים" שיטילו אימה על הסיקריקים (צילום: כיכר השבת)

"הגדילו עשות אברכים טהורי לב שהגיעו לקרית גת למחות נגד ראש מוכרי הנשמות של מאות מבחורי חב"ד על החרפה הנוראה שהמיט עליהם, והלה הקים להקת יללת תנין כמיטב מסורת היח''צ בליווי גדודי החוטפים שצרו על המוחים ומנסים לשפוך עליהם כל חמתם במשפטים בל ידעום", כותב "העדה".

בהמשך כותב העדה: "כאמור הגיעו בשבוע שעבר מספר אברכים למחות על פתח ביתו של אחד מ'ראשי הישיבה' של חב"ד, שנותן את ידו בשפלות בלתי מתקבלת על הדעת לצורך גיוס כל המשתייכים לחב"ד, לכדו אותם שלטונות הצבא ועצרו שלושה מהם בקול רעש גדול כאשר 'שר הביטחון' נזעק מיד להריע ולהודיע שיש למצות עם ה'פורעים' את הדין וכי יש להחזיק אותם במעצר עד תום ההליכים".

העיתון מוסיף וקובע כי "ברור ומורגש שמדובר בעליית מדריגה מבחינת נחישות השלטונות להתגבר על ההתקוממות הציבורית ההולכת וצוברת תאוצה ככל שהפרטים מתגלים והידיעות דולפות, המגמות נחשפות והמציאות נעשית גלויה לעין כל.

"הם פותחים במסע הפחדה נוסח תקופת הקנטוניסטים, הכל בכדי להשקיט ולהשתיק את קול המחאה נגד המגמה הנפשעת ומעוררת השאט נפש. ולה' הגדול והנורא הישועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר