הניתוח המורכב הצליח

רותי סבלה משיתוק בעקבות נפילה, ורגליה שבו לפעילות

כל מי שפוגש ברותי, ילדה הלוקה בתסמונת דאון, לא יכול שלא להידבק בחיוכים שהיא מפזרת כל העת - גם לאחר שנפלה ולקתה בשיתוק. כעת, היא לפחות יכולה להתנייד בעזרת הליכון (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רותי רוזנטל. הולכת (צילום: בית החולים הדסה עין כרם)

רותי, ילדה חרדית בת 6, שסבלה משיתוק בעקבות נפילה מכאיבה שהיא חוותה, הצליחה - כנגד כל הסיכויים - לקום לאחרונה מכיסא הגלגלים בו היא מתניידת. גם לפני התפנית המפתיעה, שידרה רותי, ילדה עם תסמונת דאון, שמחת חיים ועליצות מדבקת. כזאת היא, וכל משפחתה וסביבתה שואבים ממנה את הכוחות להתמודדות הלא פשוטה.

לפני כשנה אירעה הנפילה שגרמה לחבלה קשה בצווארה, קשה עד כדי שיתוק בידיה וברגליה. מאז נאלצה רותי להתנייד באמצעות כיסא גלגלים בלבד. בלעדיו, היא לא יכולה היתה להתקדם מאומה. אלא שניתוח גב מסובך במיוחד שנערך לה בבית החולים הדסה עין כרם הצליח להחזיר לה את יכולת התנועה וכעת היא יכולה להתנייד עם הליכון.

ד"ר ג'וש שרודר, אורתופד בכיר בהדסה, שקיבל את רותי לטיפול לאחר שעברה קיבוע אחורי לפריקה בין החוליות בבית חולים אחר, מתאר: "היא היתה בסכנת חיים כשהגיעה לטיפול אצלנו בהדסה. הקיבוע שלה חובר לגולגולת ולבית החזה בברגים. במשך הזמן היא הפסיקה ללכת בשל לחץ שהלך וגבר על עמוד השדרה, וגם החלה לאבד תפקוד בשתי ידיה".

"היה לנו ברור", הוא ממשיך, "שעליה לעבור ניתוח דחוף. יצרתי קשר מיידי עם מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בהדסה, ד"ר ליאון קפלן, כדי לקבוע תוכנית לניתוח המורכב". צוות מומחים החליט שהניתוח יתבצע בגישה משולבת, קדמית ואחורית דרך הצוואר, על ידי צוות מורחב וחבורת מרדימים בכירה.

הד"ר מדגיש, כי "ניתוח כזה בוצע בארץ לאחרונה ב־1998 על ידי פרופ' קפלן בעצמו, היחיד שעושה זאת בארץ. בניתוח ביצענו כריתה קדמית של החלק העליון של עמוד השדרה. בהמשך אף שחררנו את הקיבוע הישן, כדי לשחרר את החוליות האחוריות, וייצבנו אותה בקיבוע חדש. ניתוח בעמוד שדרה כל כך צר הוא מסוכן ורגיש, ונדרשה עבודה מדויקת ועדינה".

"מדובר במקרה נדיר ביותר", מסביר שרודר. "רק בזכות היכולות של צוות רב־תחומי היה ניתן לפתור אותו. רותי צועדת היום מעט בעזרת הליכון ואף מחזקת את הליכתה בבית החולים השיקומי אלי"ן. ידיה מתפקדות בשלמות, היא מוכיחה שהכל אפשרי מבחינתה".

אביה, מסכם ברגש: "קיבלנו ילדה חדשה. אני מודה בראש ובראשונה לבורא עולם שהנחה את ידי הרופאים איך להביא את המזור לרותי שלנו. הם הצליחו לבצע את הלא ייאמן. בעזרת השם, הילדה שלי חזרה לעצמה ומרגישה הרבה יותר טוב". "זו חוויה שלא נשכח", אומר האב המאושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר