מאגר גנטי

הפתרון המקורי לאיתור ילדי תימן - וחוטפיהם

שדולת חברי הכנסת 'למען חקר האמת בפרשת ילדי תימן החטופים', טוענת כי עלתה על רעיון מהפכני בעזרתו תגיע הפרשה הכאובה אל קיצה החיובי - תוך איתור החוטפים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ קורן (צילומסך: מתוך ערוץ הכנסת)

חברי כנסת מהליכוד פעלו בשבועות האחרונים מתחת לרדאר התקשורתי על פתרון יצירתי לחקירת פרשת חטופי תימן: הקמה של מאגר גנטי בעזרתו ניתן יהיה לאתר את המעורבים בפרשת חטופי תימן.

שדולת הח"כים לחקר הפרשה, גייסה את חברת MyHeritage שמתמחה בחקר שורשים ואיתור קרובי משפחה ויש לה למעלה מ-85 מיליון משתמשים רשומים מסביב לעולם. בשבועות האחרונים עבדה החברה על הקמת מאגר גנטי שיכול לסייע לפענח את הפרשה הכאובה.

חברת MyHeritage מתכוונת להעניק בדיקה גנטית בחינם למשפחות ולמאומצים שיחליטו להיבדק. הזכאות לביצוע הבדיקה בחינם שמורה עבור כל האנשים - בארץ ובחו"ל - שיש להם קשר כלשהו לפרשה, בין אם הם סבורים כי הם מאומצים ומעוניינים לגלות את מוצאם ומשפחתם הביולוגית, ובין אם הם בני משפחות שילדיהן נעלמו.

גלעד יפת, המנכ"ל, מסר לערוץ 20 שמביא את הידיעה, כי "אנחנו מבצעים את הפרויקט מתוך תחושת שליחות ורואים בכך חובה מוסרית וציונית שתסייע בריפוי ותיקון חברתי. באמצעות הענקת האפשרות למשפחות לאתר את יקיריהן ולברר מה עלה בגורלם, אנו מקווים שנוכל להקל על סבלן של משפחות רבות הנמשך כבר למעלה משישים שנה". יצויין, כי החברה עצמה נמסר כי הבדיקות יהיו אנונימיות ויישלחו למעבדת DNA בארצות הברית וכי תוצאות הבדיקות לא יהיו חשופות לצד שלישי, ממסדי או מסחרי, ללא אישור הנבדקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר