5 דירות, 12 מחסנים

אברך מואשם: השכיר דירות ולא שילם מס

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אברך כולל החשוד בהשכרת חמש דירות ו-12 יחידות מחסנים, מבלי לדווח למס הכנסה על הכנסות של 1.3 מיליון שקל, לפחות (חדשות, חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד דן בהט, הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אברך כולל בן 36 מירושלים, בגין עבירות מרמה לפקודת מס הכנסה ולחוק מיסוי מקרקעין וכן עבירות נוספות.

האברך, רכש והשכיר חמש דירות ושנים עשר יחידות מחסנים - במודיעין עילית, ירושלים, לוד ובקריית גת מבלי לדווח לרשויות המס כנדרש. האברך נחקר על ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום.

על פי כתב האישום, בין השנים 2003-2011 נהג לקנות נכסים ודירות ולהשכירם. חלק מהדירות פיצל למספר יחידות על מנת להשכירן למספר גדול יותר של שוכרים. האברך לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו מהשכרת נכסים בשיעור של 1,360,000 שקל, ולא שילם מס בגין הכנסות אלו.

במהלך השכרת הנכסים כאמור, וקבלת התקבולים, לא דיווח על קבלת הכספים, ולא שילם את המסים הנובעים מהפעילות, על אף שתקבולים אלה חייבים בדיווח ובתשלום מס.

נזקק לערימות של כסף לרכישת שלל הדירות (צילום אילוסטרציה: רשות המסים)

לפני כשנתיים נדרש האברך על ידי רשות המסים למלא דיווח אודות פרטיו האישיים והצהרה על מקורות הכנסתו (טופס 5329), כולל פירוט מלוא נכסי המקרקעין שבבעלותו, אך לא הגיש דוח כנדרש.

לפני כשנה זומן הנאשם לחקירה על ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום. לפי כתב האישום, האברך אשר הבין כי הוא נדרש להתייצב לחקירה בשל אי דיווח על הכנסותיו, לא התייצב לחקירה במועד, ודאג כי רואת חשבון מטעמו תגיש בדחיפות טופס דיווח עבורו, ושלח חבר לשלם עבורו מס בשיעור 100,000 שקל. סכום מס זה שולם על פי הערכתו שלו בלבד, שכן לא הגיש דו"חות על הכנסותיו.

בהמשך היום התייצב האברך לחקירה, וזאת רק לאחר שחברו שילם את המס אותו ביקש ממנו לשלם, ולאחר שחוקרי רשות המסים פנו אליו מספר פעמים נוספות על מנת שיתייצב לחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר