אמונת פתאים או טיפול יעיל?

"מומחה הכוויות" של בני ברק נעצר בחשד שהתחזה לרופא

הרב נח קליין, המומחה החרדי לטיפול בכוויות, נעצר בחשד שהתחזה לרופא. מקורביו טענו כי מדובר ב"קנאה ואי פרגון" וחבריו התגייסו לדווח למשרד הבריאות על "יכולותיו המופלאות" בתחום (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Flash 90)

הרב נח קליין, יהודי מוכר מבני ברק שעוסק בסיוע חירום וראשוני לנפגעי כוויות ונחשב לאחד המומחים הטובים בארץ בתחום, נעצר בימים האחרונים על ידי חוקרי משטרת ישראל ומשרד הבריאות בחשד ש"התחזה" כביכול לרופא.

על פי מכריו של הרב קליין, לפני ימים ספורים, בשעת לילה מאוחרת, הגיעה ניידת משטרה בליווי חוקרת של משרד הבריאות בכדי לעצור את קליין. לאחר חקירה שנמשכה כיממה, שוחרר קליין בתנאים מגבילים.

חוקרי המשטרה ביצעו תפיסה של מכשירי טלפון וציוד מחשבי שהיה ברשותו, ונכון לעתה מכשיר הטלפון האישי של הרב קליין ששימש אותו על מנת לספק הנחיות במקרים של כוויות חמורות, הוחרם ומוחזק בידי המשטרה.

בעקבות המעצר, נמנע הרב קליין בימים האחרונים מלייעץ בנושאי טיפול רפואי, אולם ל"כיכר השבת" נודע כי ביממה האחרונה חזר לייעץ בנושא, כשהוא מדגיש כי אין מדובר בטיפול רפואי הדורש רישיון לעסוק ברפואה.

יצויין, כי נושא הטיפול בכוויות הינו תחום מורכב בעיקר בציבור החרדי, כאשר רבים מאמינים כי השיטה הרפואית הקובנציונאלית והטיפול התרופתי הניתן בבתי החולים מועיל לפתרון הבעיה, אולם לא מסייע למניעת צלקות וכדומה. לכן, מעדיפים רבים מתן טיפול אלטרנטיבי בשיטות עתיקות העוברות מאב לבן ומורה לתלמיד.

הרופאים תוקפים בחריפות את השיטות הללו וטוענים כי מדובר ב"אמונה של פתאים", כאשר הנזק עולה על התועלת זאת מחשש להתפתחויות של זיהומים והסתבכויות רפואיות. מנגד, יועצים רפואיים רבים, כאלו שאינם רשמיים, שולחים את המטופלים לרופאי-פלא אלו אשר לטענתם יכולתם מוכחת וודאית.

יתירה מכך, רבים מאותם מטפלים אלטרנטיביים תוקפים בחריפות לא פחותה את הרופאים בבתי החולים וטוענים כי שיטת הטיפול כיום אינה מועילה ואף גורמת לנזקים בעיקר קוסמטיים וחיצוניים ולעתים אף להידרדרות במצב הפיזי.

מקורביו של הרב קליין טענו בימים האחרונים בעקבות מעצרו כי מדובר ב"קנאה ואי פרגון" על כך שהוא ללא לימוד וידע מוסמך מצליח לטפל בבעיות מורכבות שרופאים בכירים אינם מצליחים לפתור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר