"אנו מאמינים בהישארות הנפש"

"הנהגה של חסד": מרן הרב שטיינמן במכתב לנשיא צרפת

מרן הרב שטיינמן שיגר מכתב נרגש במיוחד לנשיא צרפת פרנסואה הולנד בכדי שיסייע בשמירה על בתי עלמין יהודים באלג'יריה • "אנו בני העם היהודי מאמינים בהישארות הנפש", כותב מרן (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן ונשיא צרפת הולנד (צילומים: יעקב נחומי ויונתן זינדל - פלאש 90)

בחודשים האחרונים מרחפת סכנת פינוי על בתי העלמין היהודיים באלג'יריה מה שלדעת גדולי ישראל יגרום לפגיעה נוראה בקדושת המתים ולחילול ולהרס מרום קבורתם.

הפרשה החלה לאחר שבמשך 54 שנים שימרה ממשלת צרפת את בתי הקברות במדינה זאת מכוח סעיף בהסכם העצמאות עם אלג'יריה עליו חתמה בשנת 1962 אלא שלפני תקופה הודיעה ממשלת צרפת כי תחדל בקרוב מלממן ולשמר עשרות בתי עלמין ברחבי אלג'יריה מהם רבים בתי עלמין יהודים.

ביהדות החרדית חוששים לגורל הקברים ומתנגדים בנחרצות לפינויים אלא שחילוקי דעות פנימיים בתוככי הקהילה בצרפת גורמים לקרע עמוק ולחשש מפינוי הקברים.

מתברר כי הגוף האחראי מטעם הקהילה הקונסיסטואר בראשותו של ד"ר יואל מרגי אישר לממשלת צרפת לפנות את הקברים זאת בהסתמך על פסק הלכה שניתן בעבר. לדעתם של הרבנים פסק ההלכה לא הסתמך על התמונה המלאה ומאז הרבנים שחתמו עליו חזרו בהם וכעת יש להתנגד בנחרצות לפינוי הקברים.

מכתבו של מרן הרב שטיינמן

בעקבות כך, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שיגר מכתב נרגש מיוחד לנשיא הרפובליקה הצרפתית פרנסואה הולנד שהועבר לארמון האליזה בצינורות דיפלומטים בינלאומיים, בכדי שיסייע בשמירה על בית העלמין. המכתב מתפרסם הבוקר ב"יתד נאמן".

"לכבוד נשיא צרפת מר פרנסואה הולנד", כותב מרן הרב שטיינמן, "אנו בני העם היהודי מאמינים בהישארות הנפש ובכל הדורות עשו הכל לבל תופרע חלילה מנוחתם של שוכני עפר".

המכתב בשפה הצרפתית
המכתב בשפה הצרפתית

"וכעת שעומד על הפרק הריסת בתי העלמין באלג'יר, אשר הוא דבר חמור ביותר ואין ביד מי שיכול להתיר דבר זה על פי ההלכה היהודית", מוסיף מרן ראש הישיבה, "על כן פונה אני לכבוד הנשיא אשר מנהיג את השלטון במדינתכם בהנהגה של חסד, גם כלפי העם היהודי, והשפעתם רבה גם במדינת אלג'יריה, שבוודאי מדינת צרפת תעשה כל השתדלות למנוע חילול והרס מקום קבורתם, ולפגוע בכבוד החיים, הן בצרפת והן באלג'יריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר