דעה

מנהלים צבועים | הרב ישראל גליס

כשמנהלי הסמינרים מצפצפים על גדולי ישראל, אל להם לצעוק על "פגיעה בחינוך הטהור", הם האחראים הבלעדיים לפגיעה בחינוך • "נישט פון אונזרע...", שומו שמיים (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
כינוס מנהלי הסמינרים (צילום: כיכר השבת)

אחרי שמשרד החינוך עצר את התקציבים לחמישה מוסדות שסירבו לקבל בנות ספרדיות, התאספו מנהלי הסמינרים לזעוק על "פגיעה בחינוך הטהור".

כנראה המנהלים "שכחו" שאת ההוראה לעצור תקציבים לסמינרים מפלים לא נתן איציק זהבי - מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך. את ההוראה, ליתר דיוק פסק ההלכה, נתן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כבר לפני 15 שנה, אז זו הייתה שרת החינוך לימור לבנת שנכנסה לבית ברחוב חנן כדי לשמוע מהרב עצמו את ההוראה הזו.

מנהלי הסמינרים לא הסתפקו בקריאות על פגיעה בחינוך הטהור ומצאו שעיר להשתלח בו - צביקה כהן, מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים. וכל זה למה? רק משום שכהן אינו נציג דגל התורה אלא של ש"ס.

לא מאמינים? תקשיבו למה שאמר חבר הכנסת הנכבד יעקב אשר בכינוס: "דברים כאלו חייבים להיחתך בד' אמות של הלכה אצל גדולי ישראל, לא יתכן מצב שדברים ייעברו שלא דרך הנציגות שלנו, תמיד היו להם [ש"ס] סגנים שפעלו מול הנציגים שלנו, אבל עכשיו ההתערבות גסה, אפילו לא עובר דרך הנציגים שלנו".

כן, "הדברים לא עוברים דרך הנציגים שלנו", זו ורק זו הסיבה היחידה להתקפה החריפה על צביקה כהן, שעושה ימים ולילות למען הבנות העשוקות - ואני כותב את זה מידע אישי, והכל בהתייעצות עם חכם שלום כהן.

"הנציג", שומו שמיים, אינו נציג דגל אלא של ש"ס. "הוא לא משלנו", נישט פון אונזרע...

המתקפה של יעקב אשר נגד צביקה כהן (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

גם ההצעה שהעלה חבר הכנסת המכובד מאוד הרב משה גפני בכינוס - הקמת ועדת ערר בראשות רבנים אינה חדשה. את הוועדה הקים מורינו ורבינו הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל בעצמו, כנראה גם הוא לקה במחלת "השכחה", את הוועדה הפילו אותם אנשים שישבו בחדר.

"הנני שב להודיע דעת תורה כי מכיוון שהסמינרים בית יעקב בעיה"ק הינם מוסדות שנתמכים על ידי הציבור , חייבים הם לשאת בעול הציבור בשיבוץ תלמידות המתאימות לסמינר מבחינה רוחנית ולמנוע דמעת העשוקים שאינן מתקבלות לסמינרים, לצורך זו הוקמה ועדת הרבנים ועל מנהלי הסמינרים להישמע לדבריהם בכל ענייני הרישום, וכדבריהם יעשו ואז יראו ברכה במעשי ידיהם ופועל ידם יצלח", כתב ופסק הגרי"ש באחד ממכתביו הרבים למנהלי הסמינרים.

כאמור, גם הוראה זו של הגרי"ש, נרמסה תחת רגלם של מנהלי הסמינרים, שצפצפו על הוועדה וחלקם אף הכריזו בלי להתבייש - "אפילו הרב אלישיב לא יגיד לנו מה לעשות!", וועדת הרבנים התפזרה לכל רוח.

יתכן והמצב בו אנשי משרד החינוך והרשויות המקומיות מתערבים וקובעים איזו בת תלך לסמינר פלוני ואיזו לאלמוני - אינו מצב אידאלי, אך כשמנהלי הסמינרים מצפצפים על גדולי ישראל כבר למעלה מעשור, אל להם לצעוק על "פגיעה בחינוך הטהור", הם ורק הם האחראים הבלעדיים לפגיעה בחינוך ובידכם הדבר למסמס את המחוז החרדי.

  • נ.ב. נעניתי לבקשת בני משפחת מרן להביא את הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר