תקרית ביטחונית

חיל האוויר יירט מזל"ט של חמאס בעזה

חיל האוויר זיהה כלי טייס בלתי מאויש של ארגון הטרור חמאס ממריא מרצועת עזה והשמיד אותו באוויר באמצעות מטוס קרב - עוד בטרם הצליח לחדור לשטח ישראל (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)

מטוס קרב של חיל האוויר יירט בצהריים (שלישי) כלי טיס בלתי מאויש השייך לארגון הטרור חמאס אשר שהה בקו החוף ברצועת עזה.

על פי דיווח דובר צה"ל כלי הטיס הבלתי מאויש היה במעקב מלא על ידי חיל האוויר מרגע המראתו. הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לא יאפשר כל הפרה של המרחב האווירי ויפעל בנחישות כנגד כל ניסיון שכזה".

כזכור, לפני כחודשיים חדר מל"ט סורי לתחום האווירי בשטח ישראל ושלושה ניסיונות ליירטו לא עלו יפה, והוא הצליח לחמוק חזרה למקום ממנו שוגר. לאחר מכן התברר, כי כלי הטיס הבלתי מאויש הוא מתוצרת התעשיות הביטחוניות של ישראל.

מחקירת האירוע עולה כי מדובר במל"ט מדגם "סרצ'ר", שמפעילים הרוסים בסוריה, ומשמש למשימות צילום ואיסוף מודיעין. את המטוס ישראל מכרה לרוסים, שאף קיבלו היתר להקים מפעל הרכבה שלו בסוריה. זהו מל"ט ותיק שכבר יצא משירות בחיל האוויר ונמכר בתפוצה רחבה בעולם.

מתחקיר שנערך בזמנו עולה כי ביחידת הבקרה הצפונית זיהו את המל"ט במרחק 24 ק"מ מגבול ישראל ועקבו אחריו. טיל פטריוט ראשון שנורה לאחר שחצה את הגבול (לעומק של 4 ק"מ בשטחנו) התפוצץ רחוק מהמל"ט כתוצאה מתקלה. הטיל השני שנורה החטיא. מטוסי קרב שהוזנקו מבעוד מועד ירו טיל אוויר-אוויר שהחטיא אף הוא. בעקבות הכישלון מחפשים כעת בחיל האוויר פתרונות ליירוט כלי טייס קטנים ואיטיים, שטסים נמוך.

כבר מספר שנים שבחיל האוויר יודעים כי חיזבאללה וחמאס מצטיידים במל"טים ורחפנים, ובכל זאת לא תיעדפו את העניין ולא הניחו פתרונות אפקטיביים לגילוי ויירוט. היום, בעקבות כישלון היירוט, מחפשים - גם בתוך התעשיות הביטחונית המקומיות - בחיל פתרונות אפשריים וחדשניים למקרים שכאלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר