הולכים לפני המחנה

הצצה בלעדית: "הרבי של הילד הקטן" • צפו

סדרה חדשה בערוץ 20 העוסקת בגדולי הרבנים תציג בכל פרק פרופיל מעמיק על אחד מגדולי הדור • צפו בטעימה מרגשת ובלעדית מהפרק על הרבי מליובאוויטש (מדיה, ברנז'ה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(באדיבות ערוץ 20)

"הולכים לפני המחנה", סדרה תיעודית חדשה ומטלטלת של הבמאי יוסי אשדות תעלה בערוץ 20 ותעסוק בסיפורם של גדולי הרבנים בעולם התורה וההלכה בת ימנו. הסדרה תשלב ראיונות בלעדיים עם בני משפחה, תלמידי הרבנים, עוזריהם, אנשי אקדמיה, סופרים, היסטוריונים מובילים ועוד, אשר יציגו פרטים חדשים על פעילותם הציבורית, הגלויה והנסתרת של הרבנים.

בכל פרק תתמקד הסדרה בחייו של רב פורץ דרך אחד, המהווה דמות מרכזית בציבוריות הדתית והלאומית. פרקי הסדרה יעסקו ברבי עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו, הרבי מלובביץ' והרב קוק, כל אחד בדרכו חולל מהפכה בעולמות של הלכה, ציונות ולאום. הסדרה "הולכים לפני המחנה" מספקת נקודת מבט ייחודית המנפצת דעות קדומות וחושפת לצופים את סיפור חייהם של הרבנים, גיבורי הסדרה, ללא פשרות והנחות. סיפור חייהם הסוערים כמו גם, מלחמותיהם הקשות על דרך ותפיסות הלכתיות של גיבורי הסדרה, נשזרים בהיסטוריה של עם ישראל מאז ימי השואה, קרבות שחרור ועצמאות המדינה, שכול, ניצחונות, מעשי חסד וצדקה. "הולכים לפני המחנה" תשודר החל מתאריך ה- 24.9, מידי מוצ"ש בשעה 22.00.

הרב משה שילת מספר בפרק על הרבי מלובביץ אשר ישודר ב- 15.10 בשעה 22:00 בערוץ 20: "אני גדלתי בבית בציונות הדתית, בית טוב. באיזשהו שלב בחיים התאהבתי ברבי. זה היה בגיל 13, פשוט התאהבתי בחבדני"ק, בעיר שלנו, במעלה אדומים גרתי אז והוא הכניס לי המון את העניין של הרבי, צריך לנסוע לרבי ותראה את הרבי... איכשהו נתפסתי לזה. הגעתי לשם, הייתי כבר אחרי הבר מצווה, אבל נראיתי לא כמו חבדני"ק. בלי החליפה, בלי הכובע, כיפה סרוגה. הילדים יכלו לעמוד צמוד לרבי בתפילות, בכל מקום שהוא הלך, המבוגרים יותר רחוק. אני ניצלתי את זה שאני נראה כמו ילד מבחינת זה שאני בלי הלבושים של המבוגרים. הייתי עומד צמוד אליו, 20 ס"מ. ההרגשה הייתה כמו רבי של ילד קטן".

"אני היום מסתכל אחורה, הוא פשוט התייחס לילדים האלה כמו חסידים קטנים, לא כמו ילדים קטנים. הרגשתי משהו ענק, אתה לא מבין אפילו כילד את הרגשות שלך. אני חושב שמה שאני לומד היום זה מה שהרגשתי. אבל אני חושבת שבתום של ילד קטן יש יותר מכל מה שהוא לומד כל החיים שלו ואת התמימות הזאת הרבי רצה מהחסידים. הוא לא רצה שהחסידים יהיו קשורים אליו בגלל אחת, שתיים, שלוש. הוא רצה, תהיו קשורים אלי עד הסוף כמו ילדים קטנים. הנושא של לאהוב יהודים הגיע אצלו לכל הרמות. הוא עסוק בזה, הוא לומד על זה, הוא עושה את זה, הוא מרגיש את זה והאמת שזה גם מה שהוא הנחיל לחסידים שלו. איך בן אדם יכול לקחת את אשתו והילדים ולנסוע לשליחות... לא יודע איפה. הוא חייב להיות משוגע על אהבת ישראל כי הוא מקריב את החיים שלו בשביל אנשים אחרים. מאיפה אנשים מסוגלים להחליט שבאמת הם לוקחים לשם את החיים שלהם? מזה שהרבי שאליו הם דבוקים זה היה החיים שלו וזה היה כל הזמן וזה לא הפסיק וזה היה בכל המישורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר