המנהיג האנטישמי ששב ליהדות יעלה לישראל

צ'ונאד סגדי, היה חבר פרלמנט בהונגריה מטעם המפלגה הימנית קיצונית "יוביק", אך אז גילה את יהדותו והחליט לחזור בתשובה. השבוע הוא הודיע כי יעלה לארץ ישראל (אנשים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מימין: המנהיג הניאו נאצי לשעבר, צ'ונאד סגדי (צילום מסך, יוטיוב)

המנהיג הניאו נאצי לשעבר, צ'ונאד סגדי, חבר פרלמנט לשעבר במפלגה האנטישמית הקיצונית "יוביק" בהונגריה שגילה את יהדותו וחזר בתשובה, הודיע כי פתח רשמית בהליך עלייה לישראל. את ההצהרה נתן בכנס פאן-אירופאי, שקיימה בסוף השבוע שעבר ההסתדרות הציונית העולמית בהונגריה למאבק באנטישמיות ובתנועת החרם.

סגדי היה חבר פרלמנט מטעם המפלגה הידועה במסריה האנטישמיים הקיצוניים, ופעל לחקיקה והסתה כנגד מדינת ישראל. במהלך שנות פעילותו במפלגה גילה סגדי במפתיע כי הוא בעצם יהודי ושסבתו ניצולת שואה מאושוויץ. יריביו הפוליטיים השתמשו בכך כדי לתקוף אותו.

"גיליתי בשנים האחרונות כי יש לי שורשים יהודיים. אלו חדשות גדולות עבורי", אמר סגדי בראיון לעיתון הימין הקיצוני "בריקדה" לפני כארבע שנים. בנוסף, הבהיר כי "להיות הונגרי עבורי התבטא בלהיות אחראי כלפי המדינה שלי, ואין לכך שום קשר לעליונות גזעית".

סגדי עבר טלטלה כשגילה את יהדותו, חזר בתשובה והחל להניח כיפה על ראשו וללמוד תורה עם הרב המקומי. במקביל, הוא התפטר ממשרתו בפרלמנט והחל לפעול למיגור תופעת האנטישמיות בהונגריה ובאירופה כולה. משתתפי הכנס עודדו אותו לעלות לישראל, והוא סיפר להם שהחל בתהליך רשמי לעלות לארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר