העצרת הכללית

אובמה: "ישראל צריכה להפסיק את הכיבוש"

העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק מספקת כותרות אנטי ישראליות. "ישראל צריכה להכיר שעליה להפסיק את הכיבוש" אמר נשיא ארה"ב. מזכ"ל האו"ם: "הכיבוש הוא טירוף" (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

העצרת הכללית של האו"ם שנפתחה היום (שלישי) בניו יורק, מספקת כותרות אנטי ישראליות: נשיא ארצות הברית ברק אובמה, קרא בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם לישראל "להפסיק את הכיבוש". בנאומו האחרון באו"ם כנשיא ארצות הברית אמר אובמה כי "ישראל צריכה להכיר שעליה להפסיק את הכיבוש, והיא יודעת כי היא לא יכולה להחזיק בהתנחלויות לנצח".

"גם הישראלים וגם הפלסטינים צריכים להבין שיהיה להם יותר טוב אם הפלסטינים יכירו בקיומה של ישראל", אמר אובמה, "אבל עם זאת ישראל חייבת להכיר בכך שאי אפשר להמשיך את הכיבוש. ישראל לא יכולה להמשיך לכבוש אדמות פלסטיניות. הפלסטינים יודעים כי עליהם לצאת נגד ההסתה, וישראל יודעת כי היא לא יכולה להמשיך להחזיק בהתנחלויות לעד".

בנוסף, התייחס אובמה גם לגרעין האיראני ואמר "כשאיראן מסכימה לקבל את ההגבלות על הנשק שלה זה מגדיל את הביטחון הבינלאומי אך כשצפון קוריאה מנסה פצצות זה מסכן את כולנו, והמדינה הזו צריכה לשאת בתוצאות".

באשר למתיחות בין רוסיה לארצות הברית, אמר הנשיא האמריקני: "רוסיה מנסה לשחזר את תהילת העבר של באמצעות כוח. אם רוסיה תמשיך להתערב בענייניהן של שכנותיה, היא תגרום לכך שגבולותיה שלה יהיו פחות בטוחים".

בהמשך, אובמה פרט את הישגיו במשך שנות כהונתו כנשיא, "הובלנו את העולם ממשבר כלכל לצמיחה, פתרנו את סוגיית הגרעין, חידשנו יחסים עם קובה וסיימנו את המלחמה בקולומביה. זה לא יכול היה לקרות אם לא היינו פועלים יחד".

"עם זאת", המשיך הנשיא ואמר "עדיין - פליטים חוצים גבולות, בעיות כלכליות מקשות על אנשים ויש רשתות טרור שפועלות ברשתות החברתיות ומפיצות שנאה. רבע מאה אחרי סיום המלחמה הקרה, העולם משגשג ושקט הרבה יותר ולמרות זאת המתח בין המדינות חזק יותר. אני מאמין שברגע זה אנחנו עומדים בפני בחירה: אנו יכולים לשתף פעולה או לסגת לעולם מפולג". נאומו של הנשיא האמריקני הוא בין הנאומים הראשונים שפותחים את המושב הנוכחי של עצרת האו"ם.

קודם לכן, תקף מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בחריפות את מדיניות ישראל ביהודה ושומרון, ואמר: "10 שנים של הרחבת התנחלויות בלתי חוקיות ו-50 שנים של כיבוש - זה טירוף. להחליף את פתרון שתי המדינות במבנה של מדינה אחת יזרע הרס".

באן, שזה הכינוס האחרון שלו בתפקיד, הוסיף כי "דבר זה ישלול מהפלסטינים את חירותם ואת עתידם הראוי, וירחיק את ישראל עוד יותר מחזונה לדמוקרטיה יהודית אל עבר בידוד עולמי".

בהמשך נאומו, התייחס המזכ"ל גם למלחמת האזרחים בסוריה וגינה את משטר אסד שאחראי לטענתו ל"הרג ענק של אזרחים, יותר מכל גורם אחר במדינה".

בארה"ב מנסים למנוע את העברת ההצעות האנטי-ישראליות שמספק בדרך כלל כינוס שכזה, ושמונים ושמונה סנאטורים אמריקאים חתמו הלילה על מכתב הקורא לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שלא לחרוג מהנוהג להטיל וטו על החלטות חד-צדדיות של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. במכתב נאמר כי נאמר עוד כי על הקהילה הבינלאומית "להימנע מצעדים שיפגעו באפשרות של התקדמות ממשית" לחידוש המשא ומתן בין שני הצדדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום לארצות הברית בכדי להשתתף בכינוס ולנאום בו ביום חמישי הקרוב. נתניהו ייפגש מחר עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

טרם צאתו, אמר נתניהו כי מדובר בשבוע מדיני חשוב מאוד למדינת ישראל. "בעצרת אני אגיד את האמת של ישראל. כל הקהילה הבינלאומית אומרת היום שצריך להילחם בטרור בנחישות ובאופן בלתי מתפשר. הם חייבים גם לתמוך במאבקה הנחוש והבלתי מתפשר של ישראל בטרור"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישה בין נתניהו לאובמה, יודה ראש הממשלה באופן אישי על הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם בשבוע שעבר, "הסכם שמבטא את עומק היחסים האסטרטגים והברית בין ישראל לבין ארה"ב".

בעצרת האו"ם בניו יורק משתתפים 135 ראשי מדינות וראשי ממשלות. עיקר הנושאים שיעלו על הפרק הם מלחמת האזרחים בסוריה, המלחמה הכלל-עולמית בדאעש ובארגוני הטרור, הסיוע לפליטים באירופה. ישראל צפויה לככב אף היא בכמה הצעות שיועלו ככל הנראה על ידי מדינות ערב ויתמכו על ידי מספר לא מבוטל של מדינות באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר