מתמקדים בסטטוס קוו

כינוס המועצת: נושא "תורתו אמנותו" כמעט לא הוזכר, הרבי מבעלזא נעדר

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסו בירושלים לדון באירועי השעה. יו"ר ועד הישיבות נשא דברים, אולם עניין הסדר "תורתו אמנותו" כמעט ולא הוזכר במהלך הדיון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס המועצת, ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

בשעה זו (שלישי) מתכנסים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" בבית הוועד הפועל העולמי ברחוב שומר הכותל בירושלים.

בישיבה משתתפים האדמו"רים חברי המועצת, למעט האדמו"ר מבעלזא והאדמו"ר מערלוי, שכזכור נחשף אמש ב"כיכר השבת" כי צורף באופן רשמי למועצת אולם נעדר עקב שהותו בעיר צפת.

ראשון נכנס לדבר בפני האדמו"רים הרב חיים אהרון קופמן, יו"ר וועד הישיבות, שמיעט מלהתמקד הפעם בסוגיית ההסדר תורתו אומנותו עם צה"ל, אלא התייחס למגוון נושאים העומדים ברומם של עולם הישיבות.

הרב קופמן נתן סקירה על פתיחת זמן אלול ועל הגידול הניכר בתלמידי הישיבות, כאשר הוא מקבל גיבוי מיוחד מחברי המועצת להרחיב את תחומי הפעילות של הוועד גם לעיסוק בנוער נושר ובמוסדות יעודיים עבור ציבור החוזרים בתשובה, תחומים שהוזנחו במעט במהלך השנים האחרונות. לאחר מכן, נכנסו חברי הכנסת וסקרו את הפעילות במאבקים השונים למען עולם התורה והציבור החרדי.

הנושאים שעמדו במרכז הדיון היו מאבקי הצביון על שמירת השבת ברחבי הארץ וניסיונות הפגיעה בסטטוס קוו וכן המאבק על עצמאות החינוך הטהור תוך מתן דגש על פרשת הסמינרים.

הרב יצחק גולדקנוף, מזכיר הוועדה למען השבת, נטל אף הוא חלק בדיון והאדמו"רים הקשיבו לעמדתו שהוצגה בפירוט רב. ל"כיכר השבת" נודע כי בין החלטות 'המועצת': להקים צוות שיעסוק במשבר הדיור בציבור החרדי וכן לחזק ולגבות את וועד הישיבות בהתנהלות מול שלטונות הצבא.

ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר מבעלזא, שנעדר מישיבת המועצת, צפוי להגיע הערב לבני ברק לניחום אבלים בחסידות נאראל, ועל פי המסתמן יבקר גם בבית הגראי"ל שטיינמן להתברך בברכת השנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר