כינוס המועצת החסידית

כשהאדמו"רים התכנסו: הרבי מבעלזא נכנס למנהיג הליטאי

באורח נדיר: בשעה בה התכנסה מועצת גדולי התורה החסידית לדון בענייני השעה, הגיע האדמו"ר מבעלזא החבר בה לביקור במעונו של המנהיג הליטאי, מרן הגראי"ל שטיינמן. צפו בתמונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: א.מ.ש)

בשעת כינוס המועצת - הרבי מבעלזא ביקר בבית המנהיג הליטאי: בשעות הערב (שלישי), התכנסו בירושלים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל". כפי שדווח ב"כיכר השבת", בישיבה השתתפו כל האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה - למעט האדמו"ר מבעלזא, שהעדיף באותה שעה להגיע לביקור מיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

במהלך ביקורו בבית מנהיג "דגל התורה", הרבי מבעלזא התברך ב"ברכת השנים" על ידי מרן ראש הישיבה. נוסף לאדמו"ר מבעלזא, נעדר מכינוס המועצת גם האדמו"ר מערלוי, שכזכור נחשף ב"כיכר השבת" כי צורף אמש באופן רשמי למועצת אולם נעדר מהכינוס הספציפי עקב שהותו בעיר צפת.

האדמו"ר מבעלזא בבית המנהיג הליטאי (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

יצויין, כי מדובר באירוע יחסית נדיר בו למרות הכינוס המיוחד העדיף הרבי מבעלזא דווקא לבקר במעונו של מרן ראש הישיבה ולקיים ניחום אבלים אצל חסידות נאראל.

כינוס המועצת: "תורתו אמנותו" כבר לא במרכז הדיון

ראשון נכנס לדבר בפני האדמו"רים הרב חיים אהרון קופמן, יו"ר וועד הישיבות, שמיעט מלהתמקד הפעם בסוגיית ההסדר תורתו אומנותו עם צה"ל, אלא התייחס למגוון נושאים העומדים ברומם של עולם הישיבות.

הרב קופמן נתן סקירה על פתיחת זמן אלול ועל הגידול הניכר בתלמידי הישיבות, כאשר הוא מקבל גיבוי מיוחד מחברי המועצת להרחיב את תחומי הפעילות של הוועד גם לעיסוק בנוער נושר ובמוסדות יעודיים עבור ציבור החוזרים בתשובה, תחומים שהוזנחו במעט במהלך השנים האחרונות. לאחר מכן, נכנסו חברי הכנסת וסקרו את הפעילות במאבקים השונים למען עולם התורה והציבור החרדי.

הנושאים שעמדו במרכז הדיון היו מאבקי הצביון על שמירת השבת ברחבי הארץ וניסיונות הפגיעה בסטטוס קוו וכן המאבק על עצמאות החינוך הטהור תוך מתן דגש על פרשת הסמינרים.

הרב יצחק גולדקנוף, מזכיר הוועדה למען השבת, נטל אף הוא חלק בדיון והאדמו"רים הקשיבו לעמדתו שהוצגה בפירוט רב. ל"כיכר השבת" נודע כי בין החלטות 'המועצת': להקים צוות שיעסוק במשבר הדיור בציבור החרדי וכן לחזק ולגבות את וועד הישיבות בהתנהלות מול שלטונות הצבא.

האדמו"רים תקפו במהלך הדיון במועצת את ההתערבות בנושא השיבוצים לסמינרים, והכריעו כי אם תירשם כפיה של המחוז החרדי במשרד החינוך בנושאי דת והשקפה - ייאסר לשתף עימו פעולה.

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר