"וועדת הרבנים הסכימה"

נציגי החרדים יאשרו עוד תקציב ל"יובלים", המחלל שבת

נראה כי תושביה החרדים של שכונת קרית יובל בירושלים לא יאהבו את הצעד הבא: מליאת מועצת עיריית ירושלים תתכנס מחר ותאשר תקציב נוסף למנהל הקהילתי הזכור לרע (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנת התושבים נגד המנהל (תמונת ארכיון: באדיבות המצלם)

כבוד השבת שוב על הפרק: המנהל הקהילתי בשכונת קרית יובל שבירושלים, 'יובלים', כבר מוכר לכל בזכות הפרובוקציות שהוא נהג לארגן, בדמות חילולי שבת בפרהסיה שהוא יזם במכוון כדי להתגרות בתושבים החרדיים בשכונה. כמו כן, אנשי המנהל מתנגדים באופן עקבי לסיפוק צורכיהם הבסיסיים של ילדי התושבים החרדים הזקוקים למוסדות חינוך ראויים ונאלצים להטלטל אל מחוץ לשכונה או להשתכן במקומות השרויים בתת תנאים.

בעבר הצהירה הנציגות החרדית בעירייה על כוונתה למנוע בשל כך העברות תקציביות למנהל הפוגעני. השנה שעברה, לאחר ההצהרה האמורה, דובר על סוג של "פשרה" במסגרתה הנציגים החרדים לא ילחמו בתקציב בתמורה לכך שייערכו בחירות להנהלת המנהל. בסופו של דבר, אושר תקציבו של המנהל, על אף התנגדות חרדית רשמית.

כעת, ל"כיכר השבת" נודע שבהצבעה שנערכה בשבוע שעבר בוועדת הכספים הועלתה בקשת מנהל יובלים לתוספת תקציבית בסך של כרבע מיליון שקלים, בקשה שלא עברה מאחר ותוצאות ההצבעה לגביה היו שקולות - ארבע בעד מול ארבע שהצביעו נגד.

מחר (חמישי) תועלה שוב הבקשה להעברה תקציבית זו, הפעם במליאת מועצת העירייה. לדברי פעילים חרדים בשכונה המורכבת, נותר לראות אם הפעם ילכו כל הנציגים החרדים בעירייה, מיהדות התורה וש"ס, עד הסוף. "אנחנו מצפים מהם לא להסכים הפעם לכל פשרה שבסופה אנשי 'יובלים' מחללי השבת והרודפים אותנו באובססיביות, ייצאו שוב מחייכים כשידם על העליונה", הם אומרים בתקווה קלושה.

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, חבר המועצה יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אומר בתגובה ל"כיכר השבת", כי בכוונת הנציגים להצביע בעד ההעברה התקציבית המדוברת למנהל הקהילתי הסורר: "את שלנו, בין במאבק על שמירת השבת ובין בהתגייסות למען האינטרסים של התושבים החרדים במקום, נשיג בדרכים אחרות".

חברו לסיעה, ישראל קלרמן, מוסיף, כי צעד זה נעשה לאחר התייעצות עם ועדת הרבנים של התנועה מאחר ו"זה לא פוגע ישירות באינטרס החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר