נחנך מרכז ייחודי וחדשני "עולם הילד" של מכבי שירותי בריאות בבני ברק

המרכז נחנך במעמד ראש העיר חנוך זייברט,ממלא מקום ראש העיר אברהם רובינשטיין, מנכ"ל מכבי מרן רן סער, ראש המחוז הגב' חסיד, חבר הנהלת מכבי הרב שמחה שטיצברג ואישי ציבור ועסקני רפואה רבים (בריאות, שיווקי)

חניכת "עולם הילד" של מכבי שירותי בריאות בבני ברק. (צילום: יחצ)

במעמד מיוחד ומכובד נחנך השבוע מרכז חדשני וייחודי במכבי שירותי בריאות במרחב בני ברק "עולם הילד". במרכז החדש מירב שירותי רפואה ברפואת הילדים הכל תחת קורת גג אחד.

'עולם הילד' - כשמו כן הוא. ההורים רוצים שילדיהם יהיו תמיד בריאים. תמיד ירצו לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר. טיפול מוקדם בילדים מאפשר התמודדות יעילה עם הקשיים ועם שינויי ההתפתחות בצורה מהירה ויעילה יותר. במכבי הבינו את הצורך, יזמו פרוייקט חדשני וריכזו את כל שירותי הרפואה הקשורים אל עולם הילדים תחת קורת גג אחת. על מנת להקל על ההורים את ההתרוצצויות בין הרופאים והמומחים.

את המעמד פתח והנחה מנהל מרחב בני ברק, אליהו עובדיה, שציין את ההשקעה האדירה שמכבי השקיעה בפרוייקט זה מתוך חשיבה והבנת האוכלוסיה.

המבנה בו ממוקם "עולם הילד" תוכנן בקפידה על ידי אדריכלית ואנשי מקצוע כדי להשרות אווירה של רוגע ושמחה על הילדים המגיעים לקבל שירות. במרחבי המתנה ממוקמים משחקים מותאמים הצבעוניות ואזורי ההמתנה והשירות מותאמים לילדים. בשורה זו שמכבי מביאה לציבור בבני ברק הינה מהפך בגישה, בנתינת מערך שירות הוליסטי לילדי בני ברק.

ראש העיר, חנוך זייברט, ציין בדבריו כי מכבי פועלת תוך הבנה לצרכי האוכלסיה בעיר ולא נחה לרגע לפתח את שירותי הרפואה בנוסף היא מקיימת שיתופי פעולה רבים עם מחלקות העירייה במגוון תחומים: "אני רואה את הפעילות העניפה בעיר הנגזרת מהשאיפה והמטרה של הנהלת מכבי לדאוג לבריאותם ולרווחת תושבי העיר ועל זאת הערכתי, תודתי נתונה להם בשמי ובשם תושבי העיר".

מנכ"ל מכבי, רן סער, ציין בהתרגשות את העובדה שמדובר בחידוש של ממש, והדגיש כי עם פתיחת המרכז החדשני הזה "אנו מכריזים כי אנו רוצים להיות שותפים מלאים בכל מה שקשור לתחומים החברתיים והבריאותיים בעיר למען התושבים בכל הגילאים".

"מכבי היתה תמיד הגדולה והחזקה ומתכוונים להמשיך לייצר רף שכולם ירצו להעתיק. מכבי תמיד יוזמת ומובילה בכל התחומים בעיר והקופות האחרות מעתיקים את השירותים שאנחנו יוזמים. מר סער ציין כי האוכלוסיה החרדית מבינה ברפואה איכותית ואנחנו מספקים להם את זה. מר סער איחל שנה טוב ובריאה לכל המשתתפים שעוסקים למען הציבור ללא שום תמורה".

ממלא מקום ראש העיר, אברהם רובינשטיין, המשמש גם כמזכיר מועצת גדולי התורה, ציין כי כשכן טוב המתגורר בשכנות למקום, הוא שמח לשמוע על הפרוייקט החדשני המראה על הדאגה האמיתית והחיבור לצרכים הייחודיים של אוכלסיית העיר. רובינשטיין הדגיש כי אישית הוא נעזר רבות במכבי בפניות שהוא מקבל מהתושבים ותמיד הוא נענה בחיוב: "אני שמח לעמוד כאן עכשיו כשמכבי חונכת מקום ייחודי לילדים אשר נמצאים תמיד בראשנו".

חבר הנהלת מכבי, שמחה שטיצברג, ציין כי מכבי לא נחה לרגע וגם בבני ברק שכל תושב שני הינו חבר במכבי עדיין היא ממשיכה להפתיע ולחדש בתחום הבריאות והרפואה: "רק לאחרונה חנכנו בית מרקחת בקרית הרצוג, ובמהלך השנה האחרונה פתחנו את המרכז החדש ברבי עקיבא, הרחבנו את שעות פעילות מוקד הלילה, ועתה עם פתיחת עולם הילד שזוהי בשורה של ממש להורים ולילדים".

שטיצברג הודה לראש המחוז, הגב' חסיד, על עמידתה האיתנה לצד שירות לתושבי בני ברק והתוצאות ניראות בשטח.

פרופ' יעקב קוינט, האחראי על תחום הילדים במכבי, ציין בהתרגשות את העובדה שגדל בבני ברק בילדותו ופתיחת עולם הילד בבני ברק היא מבחינתו סגירת מעגל הוא גם ציין כי הפתיחה חלה בדיוק בפרשה שאת הפטרתה הוא קרא כשעלה לתורה בשבת בר המצוה שלו.

ראש מחוז המרכז, הגב' חסיד, מציינת כי היא רואה בכך זכות גדולה לעמוד בראש מערכת שרואה את טובתם ובריאותם של תושבי בני ברק:

"הצבתי לעצמי יעד לעשות כל מאמץ לשיפור השירות ולהביא להקלה בכל מה שקשור לבריאות התושבים ויחד עם כל צוות הנהלת מכבי המסור הצלחנו להגיע לרגע משמח זה ולפתוח את המרכז הייחודי עולם הילד בבני ברק, פרוייקט חדשני, מרכז ייחודי, "עולם הילד" שעונה על הצרכים הייחודיים של ילדינו, ונותן מענה בהתאם לרוח מכבי ולחזונה, לתת בריאות שלמה, איכותית ומקצועית לכל חברי מכבי".

ראש המחוז מוסיפה כי בכך ממשיכה מכבי להוביל את סדר היום הבריאותי לכל הגילאים. הגב' חסיד הודתה לכל המשתתפים עסקני הרפואה שטרחו והגיעו על אף שהם מוזמנים פעמים רבות לאירועים ולפתיחות של מרכזים כאלו ואחרים של מכבי, דבר המצביע על הקשר המיוחד עם מכבי ועל כך שאנו יכולים לתת את המענה הרפואי לבקשותיהם ולפעילותם המבורכת.

המנהל הרפואי ד"ר איתן ברגנר מציין כי "עולם הילד" החדש, מתוכנן מתוך מחשבה ומנקודת הראות של הילד, בגובה העיניים:

"כל הטיפולים מבוצעים באווירה נעימה, נינוחה, משובבת נפש, מרגיעה ומפוגגת פחדים. במכבי קיבצו במרכז הרפואי את טובי הרופאים והמטפלים בתחום הרחב של רפואת ילדים. בראש ובראשונה הגדילו באופן משמעותי את רפואת הילדים הראשונית. צורפו שני רופאי ילדים מומחים בעלי רקע רחב מבתי חולים לילדים, כך שיש מענה רפואי 6 ימים בשבוע: ד"ר ג'ודי בלטר-סרי – מומחית ברפואת ילדים (בית חולים שניידר) וד"ר ינון רוטרמן – מומחה ברפואת ילדים (בית חולים מעייני הישועה). מסביב לרפואה הראשונית בנינו מעטפת רפואית של רופאים יועצים ומטפלים בתחומים שונים ומגוונים ברפואת הילד".

ד"ר אמיר שיינברג – מומחה ברפואת ילדים וברפואת ריאות ילדים, מנהל יחידת ילדים במכון לרפואת שינה בביה"ח שיבא. ד"ר יורם רוזנבך – מומחה ברפואת ילדים ומומחה בגסטרואנטרולוגיית ילדים, סגן מנהל יחידת גסטרו ילדים (בדימוס) בבית חולים שניידר.

ד"ר שרון אהרוני - מומחית ברפואת ילדים ומומחית בנוירולוגיית ילדים. רופאה בכירה במכון לנוירולוגיה ילדים בבית חולים שניידר ואחראית על המרפאה הנוירומוסקולרית בבית החולים. ד"ר יגאל ויסנביק – מומחה ברפואת עיניים. ד"ר לב לפידוס - מומחה באורתופדיית ילדים, רופא בכיר באסף הרופא ואחראי תחום אורתופדית ילדים בבית חולים ברזילי.

ד"ר ערן מל - מומחה ברפואת ילדים ובאנדוקרינולוגיה של ילדים. רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בבית חולים שניידר. הגברת ורדה לנדאו – מומחית בפזילה ומיקוד ראיה (אורטופטיקה). הגברת דינה לוי - מומחית בתזונת תינוקות וילדים. אחות ילדים – יעוץ סיעודי מותאם לרפואת הילד. קלינאית תקשורת – מומחית בטיפול בילדים. רפואה משלימה - מכבי טבעי, מותאם לטיפול בילדים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר