הידיעה והאכזבה

רשת החדשות דיווחה "גופת אלי כהן תוחזר" - ומחקה את הדיווח

רשת לבנונית טענה כי המורדים הסורים יחזירו את גופתו של המרגל היהודי אלי כהן, 50 שנה לאחר שהוצא להורג. אלא שהרשת מחקה את הדיווח שמתברר כשגוי לעתה עתה (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אלי כהן (ארכיון התצלומים הלאומי)

רשת חדשות בלבנון טענה הערב (רביעי) כי האופוזיציה בסוריה תעביר לישראל את גופתו של המרגל אלי כהן שהוצא להורג בסוריה ב-18 במאי 1965 לאחר שנחשף כי שימש כמרגל בסוריה עבור מדינת ישראל. אלא שמאוחר יותר הסירה הרשת את הדיווח והוא נעלם מהרשת. יצויין כי גורמים בישראל העריכו עוד קודם הסרת הידיעה כי מדובר בדיווח לא נכון.

העדות האחרונה על מקום קבורתו של כהן היתה לפני כ-8 שנים, ונמסרה על ידי מנהל לשכתו של אסד האב, כאשר
לפי עדותו, כהן נקבר במערב דמשק בשכונת אל מאזה (ליד בסיס חיל האוויר הסורי). לדבריו נבנתה במקום שכונה ונסללו כבישים, כך שיהיה קשה למצוא את מקום קבורתו. אם דבריו נכונים, הדיווח הלבנוני לא נכון, כיוון ששכונת אלמאזה נמצאת הרחק מטווח ידם של המורדים.

אתמול (שלישי) פורסם סרטון ישן על ידי האופוזיציה, בו נראית גופתו של אלי כהן מורדת מעמוד התלייה ומועברת בטנדר לקבורה. הסרטון מתעד את ההמון שהגיע לצפות בהוצאה להורג ההמונית שנערכה בסוריה.

בין ישראל לאופוזיציה הסורית קשרים לא רשמיים, על פי דיווחים זרים. כמו כן, על פי הדיווחים מורדים מקבלים טיפול רפואי בבתי חולים בישראל ותמונות שהופצו על ידי ממשל אסד מלמדות על כלי נשק שהועברו לכאורה למורדים על ידי ישראל. הנשיא הסורי אסד אף האשים לא פעם את ישראל כמסייעת למורדים בו.

הסרטון שנחשף אמש: הוצאתו להורג של אלי כהן הי"ד

אלי כהן נשתל על ידי המודיעין הישראלי בתוך הממשל הסורי עד שהגיע לתפקידים בכירים, במהלך שירותו חשף וסיכל פעולות טרור רבות נגד ישראל.

בשנת 1965 תכננו הסורים לפגוע במוביל הארצי וכהן העביר את המידע לישראל שסיכלה את התכנית הסורים אז החלו הסורים לחשד כי מושתל מעביר מידע לישראל

אז גם קיבלה סוריה מכשירי קשר חדשים מרוסיה שנועדו להחליף את הציוד הישן לשם ביצוע ההחלפה ובדיקת יעילותו של הציוד החדיש, הוחלט להטיל דממת אלחוט במערכות הקשר של הצבא הסורי לעשרים וארבע שעות.

כהן, שלא ידע על דממת האלחוט, המשיך לשדר כהרגלו מידע למפעיליו בישראל ומקלטי הצבא הסורי ננעלו על אות השידור ופענחו אותו, כהן נעצר בביתו בעת ששידר מסרים לישראל המסר האחרון של כהן למפעיליו בישראל היו המילים "עלו עליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר