ביקור גומלין בבית ראש הישיבה

תחת מעטה חשאיות: הרבי מגור נפגש עם המנהיג הליטאי

כשבוע לאחר סיום הנתק הכואב בין האדמו"ר מגור ומרן הגראי"ל שטיינמן בחתונת נכד הרבי, מנהיגה של חסידות גור הגיע לביקור גומלין. "צריך לעשות דברים בשביל קידוש השם" נאמר בשיחה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל והרבי מגור, בשבוע שעבר (באדיבות המצלם)

ביקור גומלין: סמוך לשעה 20:30 (רביעי), הגיע האדמו"ר מגור לביקור גומלין במעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן בבני ברק, זאת כשבוע לאחר שראש הישיבה החליט באורח נדיר להשתתף בשמחת חסידות גור ולהביא לסיום הנתק הכואב וארוך השנים בין החצרות.

הביקור בבית המנהיג הליטאי התקיים תחת מעטה סודיות, ואל האדמו"ר מגור הצטרפו המתווכים לשלום - איש העסקים יעקב ביבלה, מנחם גשייד והרה"צ רבי נחמיה אלתר, בנו של הרבי מגור. השר יעקב ליצמן לא השתתף בביקור. מצד הגראי"ל נכחו בפגישה הנכד ונאמן הבית הרב דוד שפירא, נכדו הרב אשר שטיינמן, ישראל פרידמן עורך עיתון "יתד נאמן" ולייזר קפלן, מאדריכלי השלום.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתחילת הפגישה אמר האדמו"ר: "ברוך המקדש את שמו ברבים", ובהמשך דנו גדולי הדור בנושא קידוש השם ואמרו כי "צריך לעשות דברים בשביל קידוש השם". בהמשך, השיחה עסקה גם בענייני ודיני ראש השנה. מרן הגראי"ל אמר במהלך השיחה כי "צריך להתפלל שהשנה יהיה לעם ישראל 'תחל שנה וברכותיה'".

בשלב האחרון של הפגישה, הוצאו כל הנוכחים מהחדר, והאדמו"ר מגור והגראי"ל שטיינמן הסתגרו לבד לשיחה אישית כשבחדר נוכחו רק הרב דוד שפירא ובנו של הרבי. בסיום הפגישה, ליווה ראש הישיבה את האדמו"ר לרכבו ונפרד ממנו לשלום.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרבי מגור ביקש שהפגישה תיערך ללא תמונות, ללא מכשירי הקלטה ולאפשר פגישה אישית בין הרבי למרן ראש הישיבה - ללא הנוכחים. ציר מרכזי לכל אורך המגעים - כולל קיום הפגישה ומה שהוביל לה - היו העסקנים הרופאיים לייזר קפלן (מצד בית הגראי"ל) ומנחם גשייד (מצד חסידות גור) ששניהם נחשבים למקורביו של אלימלך פירר.

כזכור, בשבוע שעבר הגיע ראש הישיבה להשתתף בשמחת החתונה של נכד האדמו"ר מגור, צעד שריגש רבים במגזר החרדי ששמחו על בשורת השלום. "הרבי קם והעביר לו את כסאו" סיפרו נוכחים אז באירוע, "האולם רעד מהשירה האדירה".

ריקוד השלום, בשבוע שעבר ()

שני גדולי הדור לא נפגשו בשנים האחרונות בעקבות מתיחות שנוצרה, מה שגרם לאי שקט ולמתיחויות גם בין סיעת אגודת ישראל החסידית לסיעת דגל התורה הליטאית. יוזכר כי לפני למעלה מעשור, היתה קיימת "ברית" של ממש בין החצרות, כאשר מרן ראש הישיבה נסע למסע משותף יחד עם הרבי מגור בארה"ב לגיוס כספים לטובת רשת החינוך העצמאי.

יחסי השלום בין החצרות גרמו לאחווה ורעות ביהדות החרדית, אלא ש"השטן קיטרג", ולאחר הנסיעה ההיסטורית המשותפת נוצר קרע מסוים שגרם כאמור למתיחות בין גדולי הדור וכהמשך לכך גם למתיחות מסויימת שריחפה כל העת ביהדות החרדית בין החסידים לליטאים ובין הסיעות שמרכיבות את מפלגת יהדות התורה.

בשבוע שעבר כאמור, נעשתה היסטוריה של ממש, כאשר מרן הגראי"ל שטיינמן ממרומי גילו ו-103 שנותיו הטריח עצמו להשתתף בשמחת נישואי נכד האדמו"ר מגור. הערב, מגיע ביקור הגומלין, כאשר הרבי מגור מבקר בביתו של מרן ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר