חלוקה שווה

יוזמה: חשבון החשמל של ועד הבית יחולק בין הדיירים

יוזמה של רשות החשמל מציעה כי חשבון החשמל של ועד הבית יחולק באופן שווה בין הדיירים בדומה לצריכה משותפת של מים כדי להבטיח חשמל למקומות כמו מקלטים (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

רשות החשמל פרסמה השבוע לשימוע ציבורי החלטה חדשה שלפיה החשבון בגין צריכת חשמל ברכוש משותף - כלומר, חדר מדרגות, מקלטים וכדומה יחולק בין כלל הדיירים בבניין המשותף, ויתווסף בשיעור זהה לחשבונות החשמל הפרטיים שלהם בדומה לצריכת המים הכללית.

לפי ההחלטה, חברת החשמל תפסיק לחייב ועדי בתים בצריכת החשמל שנרשמה בחדרי מדרגות, למשל, או במקלטים. תחת זאת, צריכת החשמל בחיבור הציבורי תחולק בין כל דיירי הבניין המשותף שמחזיקים במונה פרטי, בכפוף לתקנון שיקבע שיעור השתתפות אחיד.

ברשות החשמל עדיין לא החליטו אם ההסדר החדש יהיה מחייב או בהסכמת הדיירים בלבד. במסמכי השימוע, שפתוחים להערות הציבור עד 1 בנובמבר, צוינו שתי חלופות: אחת מציגה מצב שבו צריכת החשמל בכלל הרכוש המשותף תחולק מעתה ואילך בין הדיירים, באופן מחייב וללא אפשרות בחירה. לפי החלופה השנייה, פיצול החשבון יתחייב רק במקומות ציבוריים שנודעת להם חשיבות ביטחונית (למשל, מקלטים לשעת חירום). זאת, כשביתר הרכוש המשותף תינתן לדיירים אפשרות בחירה - ופיצול חשבון החשמל ייעשה רק לבקשת הדיירים, ולאחר שחתמו כולם על טופס בקשה לחברת החשמל.

המהלך נולד מתוך כוונה להבטיח אספקת חשמל רציפה למתקני בטיחות משותפים באזורי סיכון כדי שלא יהיה מצב בו אין חשמל במקלט כי וועד הבית לא שילם, אם כי הוא עשוי לסייע גם למאמצי הגבייה של חברת החשמל מנמענים "בעייתיים", כמו ועדי בתים משותפים. בה בעת, המהלך עשוי לגרור הסתייגויות, בעיקר במקרים של שימוש לא שוויוני ברכוש המשותף שיכול לגרור מריבות רבות בין הדיירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר