טראמפ או קלינטון

האם ניתן לחזות את התוצאות בארה"ב?

המאבק על הנשיאות בין טראמפ לקלינטון מעורר סקרנות אדירה, טראמפ הפתיע והפך למועמד פופולרי עם יכולת לנצח אך האם ניתן באמת לחזות זאת? על פי גוגל ייתכן וכן (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

המיליארדר הססגוני דונלד טראמפ, הפתיע רבים בארה"ב ובעולם כשהגיע לישורת האחרונה במירוץ לנשיאות ארצות הברית. מהם סיכוייו הריאליים באמת לזכות? Google Trends, כלי המדדים של גוגל, יכול אולי לתת את ההערכות לכך.

מדובר באחד הכלים היותר מעניינים של גוגל. הוא מאפשר להציג באופן גרפי את כמות הפעמים בה בוצע חיפוש של טקסט מסוים במנוע החיפוש, בחתך זמנים ובהשוואה לנפח החיפוש הכולל. ניתן להשתמש במידע זה כדי לגלות ממצאים מעניינים. בעבר הצליחו לצפות מראש מגפות שפעת על סמך חיפושים של גולשים מספר ימים לפני המגפה, לחזות אירועים כלכליים ונתוני אבטלה לפני שאלו פורסמו באופן רשמי דוגמת הברקזיט בבריטניה שנחזה על ידי מדד הרשתות החברתיות וגוגל.

רבים מנסים כעת לבדוק האם ניתן לחזות גם את תוצאות הבחירות הקרובות בארה"ב על פי מדדי החיפוש בגוגל. כשהשאלה המרכזית היא מה המדד המרכזי דרכו ניתן למדוד זאת.

טראמפ באופן טבעי יוצג מספר רב פעמים יותר של חיפושים בשל היותו דמותו ססגונית ומעוררת פרובוקציות שגורמת לאנשים לחפש את שמו אך זה עדיין לא אומר שהוא בהכרח יותר פופולרי בקרב הבוחרים.

מומחה בתחום, ניר אדר, מנכ"ל ZEFO הסביר ל'וואלה' כי דרך טובה למדוד זאת יהיה בדיקה אחרי שלטי הבחירות – אלה שהאנשים תולים בכל מקום כדי להודיע על תמיכתם במועמד זה או אחר. כלומר, כמה אנשים מתעניינים בשלטי תמיכה בטראמפ, מול אלה שמחפשים שלטי תמיכה בקלינטון.

הבדיקה מראה כי כמות האנשים שמתעניינת בשלטי תמיכה בטראמפ גבוהה פי שלושה, ובהשוואה למערכות הבחירות הקודמות בארה"ב המדד אכן מראה שמי שהיה הגבוה במדד זה אכן ניצח בבחירות.

טראמפ מוביל בינתיים בכל מדינות ארה"ב גם בכל צורת חיפוש אחרת על שמו או על צמד המילים "הצבע טראמפ" מול צמד המילים "הצבע קלינטון".

מתברר, אם כן, שבשלוש מערכות הבחירות האחרונות בארצות הברית - חיפושים במנוע החיפוש Google אחרי שלטי המתחרים היו אינדיקטור למנצח בבחירות. לפי מדד זה, נראה כי בבחירות הנוכחיות הניצחון של טראמפ מובטח, אלא אם קלינטון תפתיע ותשבור את התבנית שהוכיחה את עצמה עד היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר