אזהרת המדליף

אדוארד סנודן: היזהרו מתוכנת גוגל ALLO

המדליף המפורסם בעולם מזהיר מפני תוכנת המסרים החדשה של גוגל אותה הוא מכנה "גוגל מעקב", זאת בשל השמירה של כל ההודעות בשרתי החברה והאפשרות שיועברו לידי רשויות החוק (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(dennizn / Shutterstock)

אדוארד סנודן המדליף המפורסם בעולם מזהיר בחשבון הטוויטר שלו מתוכנת המסרים החדשה של גוגל "ALLO" אותה הוא מכנה "גוגל מעקב".

לפני כמה חודשים פרסמה גוגל כי התוכנה תאפשר הצפנה מצד לצד ובעצם תמנע "האזנה" אך כעת נסוגה גוגל מכוונתה זו ועל פי הפרסומים החברה תשמור כל הודעה שמועברת בתוכנה אלא אם תיצרו בצורה מפורשת שימוש באופציית ה"אלמוני".

המשמעות של ההחלטה של גוגל היא שכל הנתונים ישמרו אצלה ויינתנו לרשויות החוק על פי דרישתם. סנודן כמו אנשי מחשבים אחרים מזהירים מפני התוכנה וממליצים שלא להשתמש בה כלל.

כזכור, סנודן שעבד באנליסט בסוכנות הביון של ארה"ב החל להדליף את המסמכים המסווגים המראים את כוחה ואת היקף פעילותה של אחת מסוכנויות הביון החזקות והחשאיות בעולם, ה-NSA. לאחר מכן נמלט להונג קונג, שם התראיין למספר כלי תקשורת כשהוא טוען כי מטרתו היא להגביר את המודעות למעקבים "הבלתי חוקיים" המבוצעים בסוכנות.

סונדן נמלט לרוסיה, שם זכה למעמד פליט, ובה הוא מתגורר בימים אלו. סנודן הצהיר בעבר כי הוא מוכן לחזור לארה"ב ולעמוד למשפט, אך בתנאי שיזכה למשפט הוגן במדינה בו הוא מכונה בוגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר